sunnuntai 29. joulukuuta 2013
Video Neelestä
sunnuntai 15. joulukuuta 2013
Puomeja, pääty-ympyröitä ja pujottelua
Lauantaina Neelellä taas ja nyt vasta kirjoitan :D
Mentiin tallille n, klo 12 ja matkalla käytiin agri marketissa, en ostanu mitään mutta siellä olisi ollut ihania riimuja Neelelle ! Emma osti joulujuttuja Fasulle. Tallilla haettiin hepat tarhasta ja vietiin talliin. Hoidin ja varustin ja sitten kentälle. Nousin selkään ja sitten pitkin ohjin uraa pitkin. Alku verkaksi pujottelua jossa asetuksia päästiin käyttämään ja samoiten myös pääty-ympyröillä. Sitten alettiin ravailemaan ja ottamaan vauhdikkaammin niin pujottelua, pääty-ympyröita kuin myös ihan urallakin. Aloitin puomien menemisen ihan käynnissä ja hyvinhän se Neeleltä meni, nosteli jalkoja niin ylös ettei ne edes hipaissut puomeja ;)
Sitten mentiin siinä noit kaikkia kaikissa askellajeissa mutta lopputunnista Neelestä tuli ihan laiska pulla !!! :D Se totaallisesti jämähti paikoilleen, eikä ottanut enää askeltakaan eteenpäin, no kyllä yritin !!!!!!! Mutta ei, ei emmakaan saanut sitä liikkeelle ! :D No ymmärrän kyllä ettei se enää jaksanut kun oli aika rankka tunti ! :3 Kiitos ihanasta tunnista rakas Neele <3
Ensi kerralla tonttuilua ja ehkä joulumaastoon :)
Kuvaaja meille piti tulla mut se ei päässykkää, ninii tälläset kuvat vaa:
Mentiin tallille n, klo 12 ja matkalla käytiin agri marketissa, en ostanu mitään mutta siellä olisi ollut ihania riimuja Neelelle ! Emma osti joulujuttuja Fasulle. Tallilla haettiin hepat tarhasta ja vietiin talliin. Hoidin ja varustin ja sitten kentälle. Nousin selkään ja sitten pitkin ohjin uraa pitkin. Alku verkaksi pujottelua jossa asetuksia päästiin käyttämään ja samoiten myös pääty-ympyröillä. Sitten alettiin ravailemaan ja ottamaan vauhdikkaammin niin pujottelua, pääty-ympyröita kuin myös ihan urallakin. Aloitin puomien menemisen ihan käynnissä ja hyvinhän se Neeleltä meni, nosteli jalkoja niin ylös ettei ne edes hipaissut puomeja ;)
Sitten mentiin siinä noit kaikkia kaikissa askellajeissa mutta lopputunnista Neelestä tuli ihan laiska pulla !!! :D Se totaallisesti jämähti paikoilleen, eikä ottanut enää askeltakaan eteenpäin, no kyllä yritin !!!!!!! Mutta ei, ei emmakaan saanut sitä liikkeelle ! :D No ymmärrän kyllä ettei se enää jaksanut kun oli aika rankka tunti ! :3 Kiitos ihanasta tunnista rakas Neele <3
Ensi kerralla tonttuilua ja ehkä joulumaastoon :)
Kuvaaja meille piti tulla mut se ei päässykkää, ninii tälläset kuvat vaa:
Neele sieltä kurkkaa xD
Hyvää Joulua kaikille :)
Kenttä ja sumua.
Nellukka.
Fasu, Fakiiri
ja Emma ja Fasu
tiistai 10. joulukuuta 2013
Tallilla vaan
Moi olin tallilla mun kaverin ratsastusta siis kuvaamassa. Se vuokraa yhtä Poksu hevosta. Mentii tallille ja kello oli sillon jotain kymmenen yli viiSI. Kaverini hoiti ja varusti Poksun ja sitten hän lähti ratsastamaan. Kuvasin ja mulla oli ihan sairaan kylmä !!! Hirvee lumimyräkkä.
Mutta ei siitä sen enempää meillä oli ihan kivaa ja Poksu oli TOSI iso ! :)
Mutta ei siitä sen enempää meillä oli ihan kivaa ja Poksu oli TOSI iso ! :)
maanantai 9. joulukuuta 2013
Elämäni hevoset
Elämäni tärkeimmät hevoset:
Fläki
Aloitin ratsastuksen östersundomin ponikoulussa " östiksessä" Kävin aluksi vain talutustunneilla, ja menin aina Fläkillä. En aluksi kovinkaan paljon tykännyt Fläkistä, mutta kun aloin menemään sillä tosi usein ( melkein aina ), ja sain hoitaa sitä enemmän siitä tuli minulle tosi tärkeä, se oli poni joka opetti minulle ratsastuksen alkeet ja luottamuksen itseensä, poni jolta tipuin ensimmäisen kerran ja muutenkin se oli vain ihana. Fläki oli minulle tärkeä, mutta en enää tiedä missä se asuu ?, sen muutettua östiksestä pois.
Bonito
Bonito oli poni johon luotin eniten, eniten kaikista rakkaimmista tuntemista hevosistani!
Luottamukseni Bonitoon oli 100%.
Tutustuin Bonitoon, ollessani östiksen alkeiskurssilla, Kun en enää mennyt usein Fläkillä ( pienempien mennessä sillä ) aloin menemään Bonitolla, ja lopulta siitä tuli minulle ihan hirveän tärkeä!!! Tärkeämpi kuin Fläki, enkä enää välittänytkään niin Fläkistä sillä oli hyvä hoitaja ja innokkaita pikku tyttöjä jotka piti siitä. Joten olin aivan myyty Bonitolle, josta kukaan ei vielä silloin oikein välittänyt. Bonito oli niin unelma kun voi toivoa, se oli mukava hoitaa ja reipas ja kiltti ratsastaa juuri sellainen poni josta minä pidin, se ei ikinä laiskotellut tai heittänyt mua selästä. Boniton kanssa menin ekat estetuntini, ensimmäiset kisani (este) ja se opetti minua kehittymään ratsastajana. Boniton kanssa koimme monet ihanat ratsastustunnit, maastot, kesäleirit ja hoito hetket. Tiemme erosivat tosi oudosti, aloin käymään toisella tallilla tunneilla ja östikessä sen ohella, tietysti rakastin Bonitoa silti. Lopulta lopetin östiksessä omasta päätöksestäni ja vaihdoin tallia. Tietysti kävin usein moikkaamassa Bonitoa ja irtotunneilla., mutta silti olin vähän surullinen. Lopulta sain kuulla että östiksessä lakkautetaan toiminta ja kaikki ponit myytäisiin , silloin älysin etten näkisi minulle rakkainta ponia enää, en ehtinyt edes hyvästellä rakasta Bonskuliani, olin tosi surullinen <3
Framtid
Framtid tuli Boniton jälkeen, kun tiesin että minun ja Boniton tie päättyi, minun oli pakko löytää uusi poni josta pidän koska en osaa olla ilman lempparia, en vain osaa, ja suru oli liian kova. Aloin ratsastaa uudella tallilla jossa tutustuin ihanaan issikka Framtidiin. Framtid on hevonen jota rakastan eniten, ihan eniten ! Kukaan muu hevonen ei ole yhtä ihana. Meistä on tullut hyvä pari ja menen Framtidilla nykyään melkein aina. Kun selailee jotain hevoskirjojani tai koulukirjojani melkein joka sivulla lukee jotain Framtidista. xD Framtidissa on vain jotain jota en osaa selittää se on vain paras! Framtidin nään joka viikko yhden kerran, meillä on ollut ihanaa yhdessä tähän asti ja toivottavasti on vielä pitkään <3!
Fläki
Aloitin ratsastuksen östersundomin ponikoulussa " östiksessä" Kävin aluksi vain talutustunneilla, ja menin aina Fläkillä. En aluksi kovinkaan paljon tykännyt Fläkistä, mutta kun aloin menemään sillä tosi usein ( melkein aina ), ja sain hoitaa sitä enemmän siitä tuli minulle tosi tärkeä, se oli poni joka opetti minulle ratsastuksen alkeet ja luottamuksen itseensä, poni jolta tipuin ensimmäisen kerran ja muutenkin se oli vain ihana. Fläki oli minulle tärkeä, mutta en enää tiedä missä se asuu ?, sen muutettua östiksestä pois.
Bonito
Bonito oli poni johon luotin eniten, eniten kaikista rakkaimmista tuntemista hevosistani!
Luottamukseni Bonitoon oli 100%.
Tutustuin Bonitoon, ollessani östiksen alkeiskurssilla, Kun en enää mennyt usein Fläkillä ( pienempien mennessä sillä ) aloin menemään Bonitolla, ja lopulta siitä tuli minulle ihan hirveän tärkeä!!! Tärkeämpi kuin Fläki, enkä enää välittänytkään niin Fläkistä sillä oli hyvä hoitaja ja innokkaita pikku tyttöjä jotka piti siitä. Joten olin aivan myyty Bonitolle, josta kukaan ei vielä silloin oikein välittänyt. Bonito oli niin unelma kun voi toivoa, se oli mukava hoitaa ja reipas ja kiltti ratsastaa juuri sellainen poni josta minä pidin, se ei ikinä laiskotellut tai heittänyt mua selästä. Boniton kanssa menin ekat estetuntini, ensimmäiset kisani (este) ja se opetti minua kehittymään ratsastajana. Boniton kanssa koimme monet ihanat ratsastustunnit, maastot, kesäleirit ja hoito hetket. Tiemme erosivat tosi oudosti, aloin käymään toisella tallilla tunneilla ja östikessä sen ohella, tietysti rakastin Bonitoa silti. Lopulta lopetin östiksessä omasta päätöksestäni ja vaihdoin tallia. Tietysti kävin usein moikkaamassa Bonitoa ja irtotunneilla., mutta silti olin vähän surullinen. Lopulta sain kuulla että östiksessä lakkautetaan toiminta ja kaikki ponit myytäisiin , silloin älysin etten näkisi minulle rakkainta ponia enää, en ehtinyt edes hyvästellä rakasta Bonskuliani, olin tosi surullinen <3
Framtid
Framtid tuli Boniton jälkeen, kun tiesin että minun ja Boniton tie päättyi, minun oli pakko löytää uusi poni josta pidän koska en osaa olla ilman lempparia, en vain osaa, ja suru oli liian kova. Aloin ratsastaa uudella tallilla jossa tutustuin ihanaan issikka Framtidiin. Framtid on hevonen jota rakastan eniten, ihan eniten ! Kukaan muu hevonen ei ole yhtä ihana. Meistä on tullut hyvä pari ja menen Framtidilla nykyään melkein aina. Kun selailee jotain hevoskirjojani tai koulukirjojani melkein joka sivulla lukee jotain Framtidista. xD Framtidissa on vain jotain jota en osaa selittää se on vain paras! Framtidin nään joka viikko yhden kerran, meillä on ollut ihanaa yhdessä tähän asti ja toivottavasti on vielä pitkään <3!
Neele
Neele on minun vuokraponini, jolle olen Framtidin lisäksi aivan myyty! Neelen kanssa olen kehittynyt ratsastustaidoissani ja olen oppinut Neeleltä paljon, niin hyvinä kuin huonoina päivinä. Jos on harmaa sateinen päivä eikä ole iloinen mieli niin ajattelen Neeleä, se piristää minua. pieni suloinen shettis :3 Neeleen minulla on jo hyvä luottamus ja kehitämme kummatkin toisiamme. Neelen luokse jaksan aina mennä iloisin mielin!:) Todella toivon että minun ja Neelen matka ei päättyisi ikinä<3!!!!! ;)
lauantai 30. marraskuuta 2013
kentällä + maastossa Neelellä
Moikka, olin tänään taas ratsastamassa Neelellä, mukanani oli kaverini ( ratsastus ryhmästäni ) Kerttu ja tietty Emma. Menimme tallille n, klo 12.00 ja ensiksi haimme Neelen tarhasta, Pikku Nellukka oli saanut uuden vihreän loimen joka oli tosi söde. Siinä sitte hoidettii ja varustettii Neele jonka jälkeen talutin sen kentälle. Menin eka puolituntia kentällä jonka jälkeen lähettii maastoon n, tunniksi. Neele oli ihan Super kiltti tänää ja lopputunnista alkoi sataa luntakin <3 Ihana jouluinen tunnelma.
Lopuksi vielä hoidimme Neelen pois ja ruokittiin se. Sitten kun tulee kunnolla lunta aion ottaa musta ja Neelestä ihanan jouluisen kuvan tonttuhatut päässä ! :3
Ainiin ja toivekuva postauksen laitan sitten joulun aikaan tai tammikuussa ! Ihan kivasti on toiveita jo tullut mutta tietty toivon että laitatte niitä vielä lisääkin. !
Voitte laittaa niitä kommentilla !! :)
Ja tässä kuvia kentältä + maastosta
Lopuksi vielä hoidimme Neelen pois ja ruokittiin se. Sitten kun tulee kunnolla lunta aion ottaa musta ja Neelestä ihanan jouluisen kuvan tonttuhatut päässä ! :3
Ainiin ja toivekuva postauksen laitan sitten joulun aikaan tai tammikuussa ! Ihan kivasti on toiveita jo tullut mutta tietty toivon että laitatte niitä vielä lisääkin. !
Voitte laittaa niitä kommentilla !! :)
Ja tässä kuvia kentältä + maastosta
perjantai 29. marraskuuta 2013
Joulu katrillia aloitellen ja huomisesta vähän
Moi kaikki, eli siis eilen oli taas ratsastustunti, ja meillä oli katrillia. Niin kuin Joulun aikaan on tapana ainakin meidän tallilla, niin jouluna muutama kerta mennään katrillia. Tää eka kerta otettii ilman musiikkia. Mentii ihan perus juttuja + vähän erikoisempia, yksi hauskimmista oli karuselli.
Ainiin ja melkein unohdin kertoa että menin Hampurilla, oli kyllä kivaa ja Hampur näytti ihan nalle karhulta kun noille issikoille tulee TOSI paksu talvikarva ja näköjään se oli jo tullut.
Ei siitä tunnista sen enempää kuin että lopputunnista mentiin vielä vähän itsenäistä ratsastusta käynnissä ja ravissa.
Huomenna oon menossa taas Neelelle, ja mun yksi kaveri Kerttu tulee kans mukaan. Kirjottelen siitä sitten huomenna tai sunnuntaina, viimestään maanantaina ! :)
kuvat ovat viime talven kuva satoa :) !
Ainiin ja melkein unohdin kertoa että menin Hampurilla, oli kyllä kivaa ja Hampur näytti ihan nalle karhulta kun noille issikoille tulee TOSI paksu talvikarva ja näköjään se oli jo tullut.
Ei siitä tunnista sen enempää kuin että lopputunnista mentiin vielä vähän itsenäistä ratsastusta käynnissä ja ravissa.
Huomenna oon menossa taas Neelelle, ja mun yksi kaveri Kerttu tulee kans mukaan. Kirjottelen siitä sitten huomenna tai sunnuntaina, viimestään maanantaina ! :)
kuvat ovat viime talven kuva satoa :) !
lauantai 23. marraskuuta 2013
tulevaa
Heips, joulukuu vaihtuu siis viikonpäästä ja kyllä olen teillekkin jotain kehittelemässä tänne blogiini.
Jotakin jouluista ja kivaa. Ainakin jotain jouluisia postauksia on tulossa ja blogin ulkoasua vaihtelin jo nyt. uuden bannerinkin olen ajatellut laittaa, saa nähdä sitten mutta hyvää joulun odotusta ! :)
Jotakin jouluista ja kivaa. Ainakin jotain jouluisia postauksia on tulossa ja blogin ulkoasua vaihtelin jo nyt. uuden bannerinkin olen ajatellut laittaa, saa nähdä sitten mutta hyvää joulun odotusta ! :)
21.11.2013-Tunti
Oli siis taas mun normaali ratsastustuntini ja menin mun mussukalla, siis Framtidilla :)
Oli todella ihanaa, ainoana harmina oli kurja sää !, ja vesi velli kenttä, ja Framtidhan inhoaa vettä niin siinä mielessä ei niin kiva ! Menin tallille ja laittelin siinä omat kamani päälle jonka jälkeen menin auttaa yhtä mun kaveria laittaa sen hepan kuntoon. Sitten kun tunti alkoi, nousin litimärän Frandulin selkään, se oli ollut jo edellisellä tunnilla siinä mielessä säälittävää mennä sillä kun toinen on ihan märkä. Saimme ratsastaa koko tunnin itsenäisesti, ja lopuksi rida opemme antoi palautetta miten ratsastimme, minulla oli kuulemma mennyt hyvin Framtidin kanssa vaikka se välillä vähän temppuilikin vesilätäköitten kanssa. Seuraava tunti peruttiin sään takia joten hoidin Framtidin pois, huuhtelin satulavyön ja jalustimet kun ne oli ihan kuraiset, ja sanoin vielä moikat Framtidille ja kaverilleni ( parhaalle ryhmästäni ) c:
Oli todella ihanaa, ainoana harmina oli kurja sää !, ja vesi velli kenttä, ja Framtidhan inhoaa vettä niin siinä mielessä ei niin kiva ! Menin tallille ja laittelin siinä omat kamani päälle jonka jälkeen menin auttaa yhtä mun kaveria laittaa sen hepan kuntoon. Sitten kun tunti alkoi, nousin litimärän Frandulin selkään, se oli ollut jo edellisellä tunnilla siinä mielessä säälittävää mennä sillä kun toinen on ihan märkä. Saimme ratsastaa koko tunnin itsenäisesti, ja lopuksi rida opemme antoi palautetta miten ratsastimme, minulla oli kuulemma mennyt hyvin Framtidin kanssa vaikka se välillä vähän temppuilikin vesilätäköitten kanssa. Seuraava tunti peruttiin sään takia joten hoidin Framtidin pois, huuhtelin satulavyön ja jalustimet kun ne oli ihan kuraiset, ja sanoin vielä moikat Framtidille ja kaverilleni ( parhaalle ryhmästäni ) c:
tiistai 12. marraskuuta 2013
toivekuvia
Joo eli olen ajatellut että tekisin toivekuva postauksen kuhan saan yhen tai kaks lukijaa !
Joten toivkuvia voitte laittaa kommentilla, eli mitä kuvia haluaisitte.
Mielellään hevosharrastukseeni liittyen, Siis vaikka Neeleen tai tuntiponeihin, ratsastus varusteisiin yms...liittyviä toivekuva toiveita,
Ihan vapaa valinta mitä.
Ja toivoisin myös että tulisi lukijoita että pääsisin toteuttamaan tätä !:) Ja laittakaa vaan jo niitä toivekuva kommentteja niin voin jo ruveta tekemään tätä toivekuva postausta!
Jos ehdotuksia tulee paljon, niin en välttämättä laita kaikkia :( mutta yritän suurimman osan! :)
Eli toiveita vaan nyt hevosystäviini ja ratsastukseeni liittyen !!!!! : )
Joten toivkuvia voitte laittaa kommentilla, eli mitä kuvia haluaisitte.
Mielellään hevosharrastukseeni liittyen, Siis vaikka Neeleen tai tuntiponeihin, ratsastus varusteisiin yms...liittyviä toivekuva toiveita,
Ihan vapaa valinta mitä.
Ja toivoisin myös että tulisi lukijoita että pääsisin toteuttamaan tätä !:) Ja laittakaa vaan jo niitä toivekuva kommentteja niin voin jo ruveta tekemään tätä toivekuva postausta!
Jos ehdotuksia tulee paljon, niin en välttämättä laita kaikkia :( mutta yritän suurimman osan! :)
Eli toiveita vaan nyt hevosystäviini ja ratsastukseeni liittyen !!!!! : )
maanantai 11. marraskuuta 2013
Neelelle 09.11.2013
Toka vuoraus ! <3 Menin tallille klo, 13.00 päivällä.
Hain neelen tarhasta ja vein talliin. Harjailin ja varustin.
Jonka jälkeen talutin sen kentälle. Kiristin satulavyön, säädin ja lustimet ja nousin selkään.
Lähin käyntiä ja tein siinä jotain voltteja, suunnanvaihtoja yms..
Sitten rupesin ravailemaan, ja tein ravissa kaiken näköistä. Emma siellä Fasulla leikki ( yksin :P )
heh heh. Se teki vähän kaikkee ja tipahtiki sieltä ; D Aika hauskan näköistä !
Laukkaa rupesin menee n, puolessa välissä tuntia, ne menin sillee ok-sti !On kyllä vielä harjoiteltavaa siinä laukkaavuissa, mutta siinä otin molempiin suuntiin n, neljä tai viis laukannostoa ja sitte vielä ravailin ja siirsin käyntiin. Loppukäynnit lähin maastoon Neelen kaa, Emma ja Fasukin siellä mukana.
Oli ihanaa, kiitos Neele <3
Lopuksi hoidin Neelen vielä pois ja ruokin sen.
kuviaa tuleeeeeee...
Joo olin laiskalla päällä siks näin typistetty teksti. heeeheeeeeee...
Hain neelen tarhasta ja vein talliin. Harjailin ja varustin.
Jonka jälkeen talutin sen kentälle. Kiristin satulavyön, säädin ja lustimet ja nousin selkään.
Lähin käyntiä ja tein siinä jotain voltteja, suunnanvaihtoja yms..
Sitten rupesin ravailemaan, ja tein ravissa kaiken näköistä. Emma siellä Fasulla leikki ( yksin :P )
heh heh. Se teki vähän kaikkee ja tipahtiki sieltä ; D Aika hauskan näköistä !
Laukkaa rupesin menee n, puolessa välissä tuntia, ne menin sillee ok-sti !On kyllä vielä harjoiteltavaa siinä laukkaavuissa, mutta siinä otin molempiin suuntiin n, neljä tai viis laukannostoa ja sitte vielä ravailin ja siirsin käyntiin. Loppukäynnit lähin maastoon Neelen kaa, Emma ja Fasukin siellä mukana.
Oli ihanaa, kiitos Neele <3
Lopuksi hoidin Neelen vielä pois ja ruokin sen.
kuviaa tuleeeeeee...
Joo olin laiskalla päällä siks näin typistetty teksti. heeeheeeeeee...
sunnuntai 3. marraskuuta 2013
Neela, eka vuokraus
Moi kaikki, rupesin vuokrailee Neele nimistä shetlanninponi Tammaa ja eilen oli eka vuokraus kertani.( käyn siis myös ratsastuskoulun tunneilla lisäksi ) Menimme kaverini Emman kanssa tallille klo 12.00.
Haimme hepat tarhasta ja Neele oli ihan super super super sulonen !!! <3
En ollu ennen nähny sitä ( livenä ). Laitoimme riimut ja talutimme heposet talliin omiin karsinoihinsa. Riisuin Neeleltä sen liilan loimen ja sitten
Haimme harjat ja menimme harjailemaan vuokriksiamme. ( Emman vuokraa yhtä hevosta nimeltä Fasu vai mikä se nyt oli :) ) Kun oltiin saatu hepat harjailtua ja kaviot puhdistettua, haimme satulahuoneesta suitset ja satulat.
Varustin Neelen ja sitte talutettii hepat isolle kentälle. Kiristin satulavyön ja säädin jalustimet. Kun kaikki oli valmista hyppäsin selkään ja Neele spurttasikin jo samantien reippaaseen käyntiin.Tuntu kyllä ihan sikaoudolta mennä tollasella minillä shetulla niitte issikoitten jälkeen ! Niin pienet askeleet oikeesti !!!
Menin muutaman kirroksen käyntiä ja sitten siirsin raviin, menin aika perusjuttuja että saan vähän käsitystä minkä lainen Neele on. Oltiin jo aika kauan kaikkee ravissa ja käynnissä tehty ja sitte alettii laukkailemaan Neelen kanssa. Emmakin siellä jotain koulukiemuroita väänsi ;)
Olisko ollu tokalla tai kolmannella laukannostolla kun Neele vetäs mulle sit oikee ison pukin, mut en tippunu, enkä edes meinannu. Muuten laukat meni sillee ok.
Lopuks talutin Neelen loppukäynnit ja vein sen sisään.
Harjasin sen hyvin, se oli aika märkä ku oli satanut lopputunnista ja lopuksi laitoin fleeceloimen tytölle päälle lämmikkeeksi ja annoin sille heinät. Otin vielä pari kuvaa ja sit lähettii Emman kaa tallilta.
Tosi reipas pikku tyttönen Neele kyllä oli =) niiku shetlanninponiksi. JA PIENI KOKOINEN !! ;3 Mut kylläähän mä sillä ihan hyvin vielä voin mennä. (:
Neela oli perus shetlanninponi !!!!!
Kuvia laitan ku saan laitettuu ne koneelle, yritän myös laittaa sen videon jossa Neele vetää sen pukin jos siis tää kone antais ladata sen tänne blogiin !! :)
ps, saatan kutsua Neeleä välillä nimellä Neela koska se on jotenkin suuhunsopivampi nimi :)
Haimme hepat tarhasta ja Neele oli ihan super super super sulonen !!! <3
En ollu ennen nähny sitä ( livenä ). Laitoimme riimut ja talutimme heposet talliin omiin karsinoihinsa. Riisuin Neeleltä sen liilan loimen ja sitten
Haimme harjat ja menimme harjailemaan vuokriksiamme. ( Emman vuokraa yhtä hevosta nimeltä Fasu vai mikä se nyt oli :) ) Kun oltiin saatu hepat harjailtua ja kaviot puhdistettua, haimme satulahuoneesta suitset ja satulat.
Varustin Neelen ja sitte talutettii hepat isolle kentälle. Kiristin satulavyön ja säädin jalustimet. Kun kaikki oli valmista hyppäsin selkään ja Neele spurttasikin jo samantien reippaaseen käyntiin.Tuntu kyllä ihan sikaoudolta mennä tollasella minillä shetulla niitte issikoitten jälkeen ! Niin pienet askeleet oikeesti !!!
Menin muutaman kirroksen käyntiä ja sitten siirsin raviin, menin aika perusjuttuja että saan vähän käsitystä minkä lainen Neele on. Oltiin jo aika kauan kaikkee ravissa ja käynnissä tehty ja sitte alettii laukkailemaan Neelen kanssa. Emmakin siellä jotain koulukiemuroita väänsi ;)
Olisko ollu tokalla tai kolmannella laukannostolla kun Neele vetäs mulle sit oikee ison pukin, mut en tippunu, enkä edes meinannu. Muuten laukat meni sillee ok.
Lopuks talutin Neelen loppukäynnit ja vein sen sisään.
Harjasin sen hyvin, se oli aika märkä ku oli satanut lopputunnista ja lopuksi laitoin fleeceloimen tytölle päälle lämmikkeeksi ja annoin sille heinät. Otin vielä pari kuvaa ja sit lähettii Emman kaa tallilta.
Tosi reipas pikku tyttönen Neele kyllä oli =) niiku shetlanninponiksi. JA PIENI KOKOINEN !! ;3 Mut kylläähän mä sillä ihan hyvin vielä voin mennä. (:
Neela oli perus shetlanninponi !!!!!
Kuvia laitan ku saan laitettuu ne koneelle, yritän myös laittaa sen videon jossa Neele vetää sen pukin jos siis tää kone antais ladata sen tänne blogiin !! :)
ps, saatan kutsua Neeleä välillä nimellä Neela koska se on jotenkin suuhunsopivampi nimi :)
perjantai 1. marraskuuta 2013
puolituntia kunnonratsastusta ja pulituntia Sekoilua ?? :D
Meillä oli tunti taas eilen ja oli ihan kiva sääkin :) vähän kylmä ja pimee tietty mut ei se paljoo menoa haitannu ! Menin Perlalla pitkästäaikaa, oli ihan kivaa. Menin harjailemaan sitä kurakasaa :)) oli siis iha mudassa, mutta sain sen aika äkkiä harjailtua. Sit varustin sen ja käväsin satulahuonees hakemas mun omat ratsastuskamat ja kun tulin takas Meiä sijainen sanoki et saa mennä ilman satuloita, ninii riisuin sit vielä satulanki ja sitte pääsin taluttaa sen kentälle. Me treenailtii siin eka jotain kaareviauria ja voltteja, pääty ympyröitä, asetuksia, peruutuksia yms käynnis ja ravis. sitte laukattiin siinä välissä, jonka jälkeen alkoi sit se meiän xD sekoilu, mentii siel vaa kaikkeee ( joo saattaa kuulostaa oudolta mut joo.. Leikittiin siis peilii, ja perla huijas =D ratsastettiin sillee et ite istuttii väärinpäin seläs, kerttu tipahtiki Frandulilta. ( mentii naistenistunnas )sit oltiin sanaravi laukkaa josta ei kyllä suoraan sanoen tullu yhtää mitää !!!, kaikki naurettii siel vaa ! x)
Sijainen oli kyl tosi kiva se oli se joka meil oli viimekerrallaki, se on tooosi xD
Tänään on nyt siis perjantai ( ei tapahdu mitään ) Huomenna meen ridailee Neelellä, kirjottelen siitä sitte ja laitan kuvia. huomen tai ylihuomen tai no ihan samaaaaa viimestää maanantaina!!! :P Ajattelin mennä kouluu kentäl, mut katotaa, varmaa meenki. :) <3
Sijainen oli kyl tosi kiva se oli se joka meil oli viimekerrallaki, se on tooosi xD
Tänään on nyt siis perjantai ( ei tapahdu mitään ) Huomenna meen ridailee Neelellä, kirjottelen siitä sitte ja laitan kuvia. huomen tai ylihuomen tai no ihan samaaaaa viimestää maanantaina!!! :P Ajattelin mennä kouluu kentäl, mut katotaa, varmaa meenki. :) <3
maanantai 21. lokakuuta 2013
Ilmansatulaa tunti
Meillä oli ilmansatulaa tunti torstaina. Oli kiva sijainen joka antoi meidän päättää mitä tehdään, koska paikalla oli vain minä ja kaverini ( ryhmäläiseni ). Halusimme ilmansatuloita. Minä menin Framtidilla ja kaverini meni Egilillä. Ratsastettiin pääty ympyrällä, töltissä, ravissa ja käynnissä. sitten laukattiin koko kenttää suuntaan ja toiseen yms, oli ihan sairaan ihana tunti ja ihan täydellinen.
Framtid meni kuin unelma ja totteli mua täysin asettu hyvin ja meni lopputunnista muodossakin. Oli hauskaa laukata ilmansatuloita, vaikka meinasinkin 3- kertaa sieltä tipahtaa, yks kerta oli kylläkin tasapaino harjoituksessa kun ratsastimme väärinpäin selässä istuen käyntiä, niinFramtid lähti vähän reippaammineteenpäin. Oli kyllä toooosi kivaa ja ihanaa! <3 Kiitos Framtid !!!!<3
Framtid meni kuin unelma ja totteli mua täysin asettu hyvin ja meni lopputunnista muodossakin. Oli hauskaa laukata ilmansatuloita, vaikka meinasinkin 3- kertaa sieltä tipahtaa, yks kerta oli kylläkin tasapaino harjoituksessa kun ratsastimme väärinpäin selässä istuen käyntiä, niinFramtid lähti vähän reippaammineteenpäin. Oli kyllä toooosi kivaa ja ihanaa! <3 Kiitos Framtid !!!!<3
Taksvärkissä 16.10.13
Olin kaverini kanssa koulun taksvärkkipäivätöissä tallilla (TIETYSTI) :D
Talli kohteena oli Perla. Menimme tallille klo, 09.00 aamulla ja aloitimme samantien työt.
Ensiksi harjasimme tallikäytävän ihan puhtaaksi, sen jälkeen menimme puhdistamaan suitsia ja satuloita. Siistiä jälkeä kyllä tuli :). Seurasimme samalla yhen yksäri hepan hampaitten hoitoa. ( hiukan ällöö ). Eväitten vuoro. Mulla oli leipiä, välipalapatukoita, suklaata, suklaarusinoita ja appelsiini-cola juomaa :p :) Kamulla oli leipiä, omenoita paljon ja suklaata + mehua. Siinä sitte mässäiltiin ja seuraavaksi menimme puhdistamaan harjat ja satulavyöt. pesemään juoma automaatit ja ämpärit. Toiseksi viimeiseksi hommaksi haimme 2- ponia tarhasta. Minä Framtidin ( tottakai ) ja Kaverini Perlan. Talutimme ne tallin käytävälle ja sidoimme ne kiinni. Riisuimme kärpäsloimet ja rupesimme harjaamaan heposiamme. Aika hujahti ja oli hepat jo niin puunattuja että olisivat voineet kisoihin mennä ! Selvitimme harjan ja hännänkin hoitoaineella. Sen jälkeen veimme hepat karsinaan ja puimme niille kärpäsloimet takaisin ja talutimme tarhaan.
Sitten kuvasimme hevosia tarhassa ja kaikkialla. Lopuksi siivosimme n,kolme tuntia vapaaehtoisesti tuntihevosten tarhaa joka oli aika likainen, ja siitä tuli ihan tosi puhdas !
Päivä oli ihan kiva ainakin sain olla kaverini kanssa ja ihanien hevosten ja meillä oli kivaa :)
Muutamia kuvia päivän varrelta:
Talli kohteena oli Perla. Menimme tallille klo, 09.00 aamulla ja aloitimme samantien työt.
Ensiksi harjasimme tallikäytävän ihan puhtaaksi, sen jälkeen menimme puhdistamaan suitsia ja satuloita. Siistiä jälkeä kyllä tuli :). Seurasimme samalla yhen yksäri hepan hampaitten hoitoa. ( hiukan ällöö ). Eväitten vuoro. Mulla oli leipiä, välipalapatukoita, suklaata, suklaarusinoita ja appelsiini-cola juomaa :p :) Kamulla oli leipiä, omenoita paljon ja suklaata + mehua. Siinä sitte mässäiltiin ja seuraavaksi menimme puhdistamaan harjat ja satulavyöt. pesemään juoma automaatit ja ämpärit. Toiseksi viimeiseksi hommaksi haimme 2- ponia tarhasta. Minä Framtidin ( tottakai ) ja Kaverini Perlan. Talutimme ne tallin käytävälle ja sidoimme ne kiinni. Riisuimme kärpäsloimet ja rupesimme harjaamaan heposiamme. Aika hujahti ja oli hepat jo niin puunattuja että olisivat voineet kisoihin mennä ! Selvitimme harjan ja hännänkin hoitoaineella. Sen jälkeen veimme hepat karsinaan ja puimme niille kärpäsloimet takaisin ja talutimme tarhaan.
Sitten kuvasimme hevosia tarhassa ja kaikkialla. Lopuksi siivosimme n,kolme tuntia vapaaehtoisesti tuntihevosten tarhaa joka oli aika likainen, ja siitä tuli ihan tosi puhdas !
Päivä oli ihan kiva ainakin sain olla kaverini kanssa ja ihanien hevosten ja meillä oli kivaa :)
Muutamia kuvia päivän varrelta:
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
