Moi, oli vihdoin taas tunti kun on peruttu aika usein nyt pakkasten takia. Menin Dynyrillä, ja meillä oli paljon erilaisia tehtäviä. Suurimmaksi osaksi tällä kertaa tehtäviä töltissä.
Dynyr oli ihan kiva ja se oli saanut ihanan uuden otsapannan. Aika kylmä kyllä oli, no ei se haitannut paljoo, lopuksi vielä hoidin Dynyrin pois ja harjailin sen.
En ottanut kuvia joten ei tällä kertaa niitä. =)
perjantai 31. tammikuuta 2014
sunnuntai 26. tammikuuta 2014
Ilmansatulaa 25.01.14
Moih, Neelellä olin eilen ja menin sillä ekaa kertaa ilmansatulaa. Oli kyllä aivan mahtava tunti! Oli aika kylmä ja oli ihanaa mennä lämpimällä pallukalla ilmansatulaa. Aluksi hain Neelen tarhasta ja harjailin sen sitten suitset ja kentälle. Kun yritin nousta selkään Neele pyöri tahallaan tai lähti kävelemään. No pääsin selkään kuitenkin :D Aluksi otin paljon käynti pysähdys ja liikkeelelähtö harjoituksia että saan hyvän tuntuman Neeleen, ja saan sen hyvin kuulolle. Ne sujui yllättävän hyvin ja Neele oli tosi herkkä avuille. Sitten otin suunnanvaihtoja, voltteja, ja kaarevia uria. Kun oltiin lämmitelty hyvin alettiin ravailemaa. Otin tällä kertaa vaihteeksi tehtävän: ensin ratapituussuuntaa leikkaa sitten pysähdys ennen lyhyttä sivua siitä vuoroin vasemmalle vuoroin oikealle ja pitkällä sivulla aina ravia. Neele meni tosi reippaasti ja kivasti kyllä olin tosi tyytyväinen. Sitten otettiin vielä satulalla laukat molempiin suuntiin ihan uralla vaan, ei sen ihmeellisempiä laukkatehtäviä ruvettu vääntämään. Loppukäynnit pitkin ohjin uralla, ja Emma otti kaarrossa pari kuvaa, siinä tokin satulalla koska olin mennyt laukat ja loppukäynnit satulalla.. :) Aivan ihana tunti!!! <3
Neele!!! <3
perjantai 24. tammikuuta 2014
perjantai 10. tammikuuta 2014
Ilmansatulaa...
Torstain tunti oli siis taas 09.01.14. Menin Framtidilla ilmansatulaa. Oli aika normaali tunti, ja kenttä oli suht hyvässä kunnossa. Framtid oli jo tunnilla joten en sitä päässyt hoitamaan, mutta auttelin Djaknin ja Fridan hoitamisessa. Tunnilla menimme etu-osa käännöksiä, asettamista pääty-ympyrällä ja aika perusjuttuja. Framtid tölttäsi ja ravasi tosi kivasti ja reippaasti. Oli kiva mennä taas ilmansatulaa kun ei vähään aikaan oo menny. Framtid vielä jatkoi seuraavalle vielä kokeneempien tunnille, joten en sitä tänään hoitamaan päässyt. Otin vielä pari kuvaa ja auttelin Djaknin hoidossa.
Oli kiva tunti ja Framtid oli yhtä ihana niin kuin aina, se on ihan paras!<3
Framtidista joku vanha kuva.:)
Oli kiva tunti ja Framtid oli yhtä ihana niin kuin aina, se on ihan paras!<3
Framtidista joku vanha kuva.:)
torstai 9. tammikuuta 2014
Tonttuilua Neelen kanssa :D
Otin tonttulakin Neelelle, ja otin paljon kuvia. Osa kuvista on ihan kivoja mutta meni aika pelleilyksi xD Kivoja silti. Juu ratsastus tonttu kuvia en ottanut. Otan niitä myöhemmin kun Emma tulee mukaan ja menemme yhdessä maastoon. Toiveena tietysti että tulisi vähän vielä lunta! :) Mutta ei sen enempää päätin vaan laittaa nää koska jotain joulu iloa tännekkin vielähän se talvi ainakin on vaikka siltä ei näytä! :) Toivottavasti pidätte! :)
normi Neele kuva. XD
kovaa mennään paikoillaan karsinassa! :D
:D Tää kuva on mun mielestä niiin paras!!!! xDD
jou jou (hou hou) Neele xD
söpöliini <3
...
:)
tiistai 7. tammikuuta 2014
Korvaustunti 06.01.2014
Joo oon nyt tosi monena päivänä peräkkäin ollu ratsastamassa, tänään vasta kirjoitan kun on aikaa, yhtä ratsastamista! :D Eilen oli mulla irtotunti ja menin Egilillä. Uuu, sillä en ollu ennen mennykkää. Kun menin Egilin karsinaan se makasi siellä, maiskutin että se nousisi mutta mokoma vain kellahti ihan selälleen :p :D Egill oli kiltti hoitaa, satulavyön kiristys näytti olevan inhottavaa, mutta ei se purru edes. Rapsutin Egiliä leuasta ja se irvisti iloisesti aikas hauskan näköinen :) Tunnilla mentiin puomeja, pujottelua ja tölttiä. Myös ravia ja laukkaa. Meni ihan hyvin mulla mutta Egill vähän temppuili laukannostoissa. Muuten tunti sujui ihan hyvin. Yksi juttu kyllä oli että ensimmäistä kertaa joku tippui ryhmästämme! Issikoiltahan ei siis kovin usein tipu! Eli ryhmälle yks tyttö meni Grimurilla, laukattiin ja siltä lähti jalustin jalasta ja jotenkin luiskahti sieltä alas tömähtäen maahan. En oikeen nähnyt mitä siinä kävi. Mutta joo muuten aika normi tunti oli ja ihan kivaakin.
Neele 04.01.2014
Sitten toisena päivänä :D Neelen vuokraus. Menin tallille klo 12.00 jälkeen. Kävin pistämässä ihan ensin tötsät kentälle sillä tarvitsin niitä sitten kun ratsastin. Sitten hain Neelen tarhasta ja vein sisälle. Neelen loimi oli ihan kurassa kun oli Neele piehtaroinut tarhassa ! :D Mutta onneksi sillä oli loimi muuten olisi ollut hirvee harjaaminen. Sitte kamat vaa päälle ja talutin Nellukan kentälle. Menin aluksi puolisen tuntia kentällä. Aloitin Neelen kanssa pysähdyksillä liikkeelle lähdöillä ja peruutuksilla. Sitten otin Neelen isolle pääty ympyrälle, ja suurimman osan ajasta menin Neelellä pääty-ympyrällä työskentelyä. Otin ravia, suunnanvaihtoja yms... Muutaman laukan noston otin pitkällä sivulla. Sitten lähdin maastoon siellä ei sen kummempaa, menin ravia ja käyntiä pitkin ohjin.
Lopuksi talutin vielä Neeleä ihan hetken pellolla. Vein Neelen talliin riisuin siltä kamat ja harjailin hyvin. Vielä ruuan annoin ja sitten lähdin tallilta. Neele oli tosi ihana ja reipas! :) Tietysti taas tuli varmaan miljoona kuvaa kameraan Neelestä xD Mutta tässä muutama: :) otin itse myös selästä videota ja kuvia mutta laitoin vain nyt yhden kuvan siitä.
Lopuksi talutin vielä Neeleä ihan hetken pellolla. Vein Neelen talliin riisuin siltä kamat ja harjailin hyvin. Vielä ruuan annoin ja sitten lähdin tallilta. Neele oli tosi ihana ja reipas! :) Tietysti taas tuli varmaan miljoona kuvaa kameraan Neelestä xD Mutta tässä muutama: :) otin itse myös selästä videota ja kuvia mutta laitoin vain nyt yhden kuvan siitä.
Kiitos ihana Neele <3
Ratsastus tunti 02.01.2014
Moi, eli mulla oli ratsastustuntini ja menin Hampurilla, se meni tosi ihanasti koko tunnin ihan tykästyin :)! Aluksi mentiin paljon asetuksia ja etu-osa käännöksiä, ravia, tölttiä ja kaikkia pikku tehtäviä. Otettiin myös aika paljon laukkaa ja laukka tehtäviä ja olin kyllä tosi tyytyväinen koko tuntiin ja Hampuriin. :)
Vielä loppukäynnit ja talutin hetken sitten talliin ja kamat pois ja pikainen harjaus.
Vielä loppukäynnit ja talutin hetken sitten talliin ja kamat pois ja pikainen harjaus.
Hampur :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)