lauantai 26. huhtikuuta 2014

Neele♥ maasto+kenttä

 
 
Heippa, tänään olin Neelellä, ja oli tosi lämmin päivä ihanaa! :) Lähdettiin maastoon, ja päätettiin kiertää koko lenkki. Aluksi mentiin käyntiä ja ravia, ja Neele oli jotenkin hirveen energisen tuntuinen! :D Mutta, onhan se aina! Sitten otettiin yks pitkä laukkapätkä suoralla tiellä, joka meni hyvin!☻ sen jälkeen ravia + käyntiä... Sitten kyllä siellä maastossa tapahtuikin ! nimittäin kyy käärme meni emman hepan Siggen takajalkojen vierestä ja minun ja Neelen edestä, siitä se luikerteli, mutta ONNEKSI se ei purrut, koska sitte meillä olis ollu kyllä tosi kiva maasto ku ois pitäny soittaa apua ja Sigge olis saattanu säikähtää ja ei sais liikkua jos käärme puree, kun se myrkky alkaa levitä, ja tää kyy oli vielä aika poikanen, joten sen myrkky on tosi voimakasta! D: Mutta onneks onneks onneks se meni! Sitte ku oltii menty vähän matkaa siitä käyntiä sanoin emmalle näin: Se on kyllä kesällä inhottavaa ja vaarallista ratsastaa maastossa ku on käärmeitä! Ja emma sano: niin, ja muitaki eläimiä! Ja just sillon ku emma oli sanonu ton, nii tien viereisestä metsästä joku iso lintu säikähti meitä ja lähti yllättäen kunnon rytinällä sieltä, ja kuinkaollakaan hevosethan säikähti... tietysti... :D Sigge lähti kovaa ravia eteenpäin ja vähän hypähti, ja Neele melkein pomppas ojaan, mutta siitä kovaaa ravia. ! xD Onneks ei sen pahempaa, haha :DD Sitte otettiin vielä kaks laukkaa ja Neele meni ihanasti ja aika kovaa, ja loppumatka käyntiä (Neelellä välillä ravia, ku energiaa riitti liikaakin!)


Tallille päästyämme mentiin juomatauolle, myös hepat sai käydä juomassa.
Sitten mentiin vielä kentälle, jossa mentiin kaikkee kouluu mm, menin Neelellä perusmerkki radan läpi (siis vaa huvikseen) ja ravia ja yhen vai kaks laukkaaki otin vielä. Sitten Neele oli kyllä niin loppu, että lopetettiin ja vietiin hepat kunnon treenin jäökeen sisälle. Sisällä pesin neelen pesusienellä, hikisimmistä kohdista ja otin sitä ennen varusteet pois ja tarkistin kaviot.
Viimeiseksi vein Neelen tarhaan ja hain Fakiirin "fasun" samalla talliin, ja harjailimme emman kanssa sen, ja käytiin juoksuttamassa Fasu juoksutusaitauksessa (kun sitä pitää kuntouttaa)


Ihan lopuksi hoidettiin vielä Fasu pois ja vein sen tarhaan, huomasin että Neele piehtaroi siellä auringon paahteessa hiekassa- joten peseminen... noh... oli turhaa xD Paitsi tietty neele oli silloin hikinen! Putsasin vielä Neelen karsinan ja sitte lähettiin tallilta.


Tässä pari kuvaa kentältä, maastosta ei kuvia. :)











perjantai 25. huhtikuuta 2014

Pelto laukkoja ja metsäpolkuja

Moih, eilen torstaina mulla oli tunti ja menin Framtidilla ♥ Menimme maastoon, ja se oli kyllä kivaa jo säänkin puolesta ja muutenkin tottakai!
 Aluksi menimme käyntiä pitkän hiekka tien jonka jälkeen käännyimme pellolle, jossa menimme tölttiä ja ravia, ne meni hyvin ja Framtid meni tölttiä tosi reippaasti ja kivasti!
Sitte ku oltiin menty sillä "ekalla" pellolla niin käänyttiin takaisin metsä tielle josta alkoi metsä polku joka kiemurteli metsässä ja päätyi toisen pellon laitaan, jossa ensin mentiin ihan pieni pätkä ravia jonka jälkeen nostettiin kännistä laukka ja laukattiin ison pellon toiseen päähän, päässä tehtiin käännös ja ravista laukannosto toiseen suuntaan. Laukat meni täydellisestä ja Framtid oli ihana, se kylläkin innostui ihan todenteolla laukoissa ja laukkas tosi kovaa! Oli kyllä ihan tekemistä että sain sen menee kunnol ettei menny ihan ryöstöks :D Mutta tosi hyvin se silti meni, ihanasti♥
 Oon tosi tyytyväinen Framppaan! <3
 Sitte vielä tölttii ja käyntii loppumatka tallille auringonlaskussa, ihanaaa! :`)
Mun tunnin jälkeen Framtid jatkoi vielä toiselle tunnille, joten en sitä päässyt hoitamaan pois.

Ei kuvia-ei kuvaajaa. : /

Ja huomenna sitten Neelelle ♥ Ajattelin mennä ensin pikku maastoon - sit kentälle katotaa huomenna, siitä postausta sitten ☻

lauantai 5. huhtikuuta 2014

Neele 05.04.14

Heippa, tänään olin Neelellä ja mukaan tuli myös kaverini Sara ja tietty Emma. :)
Sara meni Fasulla (Fakiirilla) ja Emma Siggellä mä no kenellä muullakaan kuin Neelellä :D
Aluksi haettiin hepat tarhasta ja hoidettiin ne.

Sitten talutin kentälle ja lähdin siitä Saran kanssa maastoon alkukäyntien ajaksi.
Kentälle palattuani otin paljon kevyttä ravia ja ympyröitä, joihin Neele taipui ihan Super hyvin!
Sitten otin tänään paljon laukan-nostoja, jotka meni todella hyvin ja reippaasti Neeleltä! :) Oon tosi tyytyväinen pallukkaan <3 Menin vielä loppu käynnit ja vein Neelen sitten sisälle ja riisuin siltä kamat, jonka jälkeen laitoin tytölle vaan riimun ja mentiin juoksutus aitaukseen.

Minä seisoin keskellä ja Neele kiersi ympärilläni "ympyrää" pitkässä liinassa ja mulla oli juoksutus raippa. Haha :) tätäkin on nyt sitten kokeiltu (oli kyllä eka kertani :D) Ja ihan hyvin meni Neele meni kovaa ja ravasi ja laukkasi! :) Eikä meinannut edes pysähtyä xD

Sitten vielä hoidin Neelen pois ja vein sen tarhaan, menin kuvaamaan Saraa Fasulla, ja se kuvas siis mua ku mä ratsastin. :)

maastossa <3

muru :3

<3<3<3

hihii, Nellukka

                                                                      Sara ja Fakiiri (Fasu)

:)

aww :3

sulonen kuva :)

jee! :D


                                                                   malli kuva :P
=)
 
 
                                                                          ravia... :)
 

perjantai 4. huhtikuuta 2014

Reipas maasto

Moikka, menin tunnillani Framtidilla, ja menimme kevään piristykseksi pitkästäaikaa maastoon! Emme olekkaan käyneet koko talvena, paitsi Neelellä tietty oon. Muttei perlassa :)Hoidettiin hepat ja lähdettiin samantien maastoon, mentiin eka käyntiä pitkin ohjin jonka jälkeen otimme kevyttä ravia ja tölttiä. Sitten jonkun matkaa kuljettuamme laukkasimme pitkän metsä tien, ja Framtid pääsi oikeen kaasuttelemaan ja purkamaan energiaa, nousin kevyeeseen istuntaan ja annoin ohjaa että Framtid sai venyttää kaulaa, ja niin tosi hyvin meni! Framtid laukkasi kovaa! Sitten otettiin vielä pellolla tölttiä ja loppu maasto käyntiä. :) Oli ihan hyvä sää, joskin vähän kylmä?! : /
Framtid jatkoi vielä seuraavalle tunnille, joten en päässyt hoitamaan sitä pois mutta kivaa oli täytyy myöntää! :)))) <3 ja ihana mussukka Framppa <3<3<3<3<3<3<3
kuvia ei tällä kertaa.