lauantai 26. huhtikuuta 2014

Neele♥ maasto+kenttä

 
 
Heippa, tänään olin Neelellä, ja oli tosi lämmin päivä ihanaa! :) Lähdettiin maastoon, ja päätettiin kiertää koko lenkki. Aluksi mentiin käyntiä ja ravia, ja Neele oli jotenkin hirveen energisen tuntuinen! :D Mutta, onhan se aina! Sitten otettiin yks pitkä laukkapätkä suoralla tiellä, joka meni hyvin!☻ sen jälkeen ravia + käyntiä... Sitten kyllä siellä maastossa tapahtuikin ! nimittäin kyy käärme meni emman hepan Siggen takajalkojen vierestä ja minun ja Neelen edestä, siitä se luikerteli, mutta ONNEKSI se ei purrut, koska sitte meillä olis ollu kyllä tosi kiva maasto ku ois pitäny soittaa apua ja Sigge olis saattanu säikähtää ja ei sais liikkua jos käärme puree, kun se myrkky alkaa levitä, ja tää kyy oli vielä aika poikanen, joten sen myrkky on tosi voimakasta! D: Mutta onneks onneks onneks se meni! Sitte ku oltii menty vähän matkaa siitä käyntiä sanoin emmalle näin: Se on kyllä kesällä inhottavaa ja vaarallista ratsastaa maastossa ku on käärmeitä! Ja emma sano: niin, ja muitaki eläimiä! Ja just sillon ku emma oli sanonu ton, nii tien viereisestä metsästä joku iso lintu säikähti meitä ja lähti yllättäen kunnon rytinällä sieltä, ja kuinkaollakaan hevosethan säikähti... tietysti... :D Sigge lähti kovaa ravia eteenpäin ja vähän hypähti, ja Neele melkein pomppas ojaan, mutta siitä kovaaa ravia. ! xD Onneks ei sen pahempaa, haha :DD Sitte otettiin vielä kaks laukkaa ja Neele meni ihanasti ja aika kovaa, ja loppumatka käyntiä (Neelellä välillä ravia, ku energiaa riitti liikaakin!)


Tallille päästyämme mentiin juomatauolle, myös hepat sai käydä juomassa.
Sitten mentiin vielä kentälle, jossa mentiin kaikkee kouluu mm, menin Neelellä perusmerkki radan läpi (siis vaa huvikseen) ja ravia ja yhen vai kaks laukkaaki otin vielä. Sitten Neele oli kyllä niin loppu, että lopetettiin ja vietiin hepat kunnon treenin jäökeen sisälle. Sisällä pesin neelen pesusienellä, hikisimmistä kohdista ja otin sitä ennen varusteet pois ja tarkistin kaviot.
Viimeiseksi vein Neelen tarhaan ja hain Fakiirin "fasun" samalla talliin, ja harjailimme emman kanssa sen, ja käytiin juoksuttamassa Fasu juoksutusaitauksessa (kun sitä pitää kuntouttaa)


Ihan lopuksi hoidettiin vielä Fasu pois ja vein sen tarhaan, huomasin että Neele piehtaroi siellä auringon paahteessa hiekassa- joten peseminen... noh... oli turhaa xD Paitsi tietty neele oli silloin hikinen! Putsasin vielä Neelen karsinan ja sitte lähettiin tallilta.


Tässä pari kuvaa kentältä, maastosta ei kuvia. :)











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti