Matka päättyy tähän, jää muistot eiliseen, sä mun sydämmeen..
Viime torstaina haikein mielin lähdin tallilta pois. Sain kuulla kaksiviikkoa sitten että Framtid läähtee. En vieläkään usko sitä todeksi, kumpa kaikki olisi vain pahaa unta.. Mutta ei ole. Muistan kun sain ratsastaa Framtidilla ekan kerran, rakastuin siihen heti! Se oli niin täydellinen, Boniton menetyksen jälkeen. Siitä asti, kolme vuotta se on pysynyt elämässäni, ja on niin paljon muistoja jotka ei unohdu ikinä. Jurmon matka, uittaminen, monet tunnit, maasto retket ja vain Framtidin näkeminen sai mut onnelliseksi. Ja nyt kaikki on ohi, en nää sitä enää ikinä. Sen jalat ei enää kestänyt tuntikäyttöä ja se muuttaa itseasiassa huomenna jonkin perheen tallille, muiden heppojen seuraksi...
Mutta tuun aina rakastamaan tuota sydämmenvalloittajaa! -hyvästi rakkain
No, nyt mulla on enää Neele, ja sehän tässä surullisinta on kun kasvan sille kohta pitkäksi, huohh... en kestä tätä ponien menetystä.
Sitten itse asioihin. Neelellä oon käyny, ja ollaan menty niin kentällä kuin pellollakin, ja viimeksi menin ilman satulaa ja suitsiakin loppu tunnista, se oli ihan Super hauskaa!
Viime tunnilla menin Grimurilla, ja meni ihan hyvin mentiin puomeja.
Blogin puolella on ollut todella hiljaista, pahoittelut siitä! Mutta on vaan tapahtunu niin paljon kaikkee ja en oo jaksanu tulla koneelle.
Muuten oon shoppaillu ja ollu kavereiden kaa yms.. :)
lauantai 6. syyskuuta 2014
keskiviikko 13. elokuuta 2014
Moikka, maanantaina olin Neelellä ja menin ensin kentällä koulua. Otin aika paljon laukan nostoja ja voltteja. Vähän menin myös puomeja. ihan perus kouluu vaa.. Sitte otin satulan pois ja kävin vaihtamassa shortsit ja mentiin pellolle.
Kuulumisia viimeviikolta, eli käytiin mun kaverin kanssa itiksessa ja jotain pientä tarttui mukaan, kuten baby lips, joka on ihana! :) no ei muuta, tää oli tosi lyhyt postaus tällä kertaa.
Kuulumisia viimeviikolta, eli käytiin mun kaverin kanssa itiksessa ja jotain pientä tarttui mukaan, kuten baby lips, joka on ihana! :) no ei muuta, tää oli tosi lyhyt postaus tällä kertaa.
torstai 7. elokuuta 2014
kesäloma loppuu, kuulumisia
Moi, elikkäs tosiaan ensiviikolla jatkuu tunnit jälleen, elikkäs postausta sitten heti syksyn ekasta tunnista tulee torstaina. :) Neelelle menen myös ensiviikon maanantaina ja suunnitelmissa olisi mennä kunnon tunti pellolla! :) Pellolla onkin kiva mennä kun se on juuri ajettu :) No siinä vähän infoa tulevasta, mutta palataanpa vähän taaksepäin.
Neelellä olen käynyt aika paljon nyt kesäloman aikana, mutta aina en ole jaksanut erillistä postausta siitä teille kirjoittaa. Viimeksi päätimme kokeilla esteitä, joista molemmat innostuimme hirveästi, kirjaimellisesti! Neele hyppäsi niin söpösti ja reippasti kuin mikä, ja mullekkin tuli sellainen "este hinku" pakko päästä taas hyppäämään :D No nyt varmaan ruvetaan Neelen kanssa hyppäämään enemmänkin :)! Muilla kerroilla ollaan menty ihan perus koulua.
Sitten hypätäänkin hevostelusta arjen puolelle, serkkujen kanssa olin viime maanantaina linnanmäellä koko päivän, ja hauskaa oli, nyt on käyty tänä kesänä kaksi kertaa :-) Muuten oon pyöriny kotioloissa, ollu kavereiden kanssa, rannalla ja käytiin myös junamatkalla turussa shoppailemassa, Helsingissä, mökillä... :-) ihan kivaa on ollu, ja kohta alkaa koulu -.- huohh, voisin olla vielä kuukauden jos toisenkin lomalla <3 No jos positiivisesti pitää ajatella niin näkee ainakin kavereita enemmän... :)
Mun rakas, oot mulle niin tärkee, harmi ettei tää jatku ikuisesti..
toivotaan et viel pitkään <3
Neelellä olen käynyt aika paljon nyt kesäloman aikana, mutta aina en ole jaksanut erillistä postausta siitä teille kirjoittaa. Viimeksi päätimme kokeilla esteitä, joista molemmat innostuimme hirveästi, kirjaimellisesti! Neele hyppäsi niin söpösti ja reippasti kuin mikä, ja mullekkin tuli sellainen "este hinku" pakko päästä taas hyppäämään :D No nyt varmaan ruvetaan Neelen kanssa hyppäämään enemmänkin :)! Muilla kerroilla ollaan menty ihan perus koulua.
Sitten hypätäänkin hevostelusta arjen puolelle, serkkujen kanssa olin viime maanantaina linnanmäellä koko päivän, ja hauskaa oli, nyt on käyty tänä kesänä kaksi kertaa :-) Muuten oon pyöriny kotioloissa, ollu kavereiden kanssa, rannalla ja käytiin myös junamatkalla turussa shoppailemassa, Helsingissä, mökillä... :-) ihan kivaa on ollu, ja kohta alkaa koulu -.- huohh, voisin olla vielä kuukauden jos toisenkin lomalla <3 No jos positiivisesti pitää ajatella niin näkee ainakin kavereita enemmän... :)
sunnuntai 6. heinäkuuta 2014
5-Päivää ja muuta
Heippa, elikkäs päätin tehdä oikein kunnon postauksen viidestä ihanasta peräkkäisestä päivästä kavereiden, hevosten ja koirani kanssa.♥ Lukekaa ja nauttikaa kuvista, loppuun laitan vielä pientä kuulumista kesäkuun ajalta. Ja vielä pieni tai itseasiassa aika suuri ilmoitusasia, eli tämä blogi pysyy muuten samana mutta vaihtuu lifestyle tyyliseksi. Tottakai kerron täällä varmasti paljon hevosista mutta myös muusta jatkossa! Sen vuoksi tämäkin postaus on jo jonkinverran lifestyle tyylinen! :)
Ps. Tein kuva kollaaseja koko mökkireissun ajalta, ja kaikki kuvat eivät ole juuri siltä päivältä minkä alla ne ovat! ;) sen vuoksi kaikissa kuva kollaaseissa on vähän eri päiviltä kuvia. :) Mutta toivottavasti se ei haittaa!
Ensimmäinen päivä 27.06.2014
Yhteinen viisi päiväämme alkoi perjantaista, kun kaverini Emma ja Jasmin tuli meille klo. 2 aikaan. Söimme meillä ja käytimme koiraani Liliä lenkillä, sitten vain oleiltiin kunnes lopulta klo. 5 auto suuntasi kohti mökkiämme. Ajo matka kestikin reilu tunnin kunnes saavuimme määränpäähän. Kun olimme perillä kello oli jo aika paljon, kun matkalla oli käyty jo kaupassakin ... joten purettiin tavarat, käytiin koiran kanssa lenkillä, syötiin iltapalaa ja käytiin uimassa ja saunomassa. Ensimmäinen ilta hujahtikin äkkiä, ja olimme väsyneitä ajomatkasta joten menimme nukkumaan.
Toinen päivä 28.06.2014
Heräsimme klo. 10 aikaan kun koirani halusi lenkille. Joten lähdimmekin väsyneinä piristävälle aamulenkille järvimaisemissa. Kun koira oli lenkitetty söimme herkullisen aamiaisen, ja katsoimme samalla telkkaria. Kukaan meistä ei sen ihmeellisempää koko aamupäivänä jaksanut tehdä. Joten vain oleiltiin... Kun aika alkoi käydä tylsäksi lähdimme käymään kotieläin pihalla, jossa on myös ratsastus talli. Kiertelimme katsomassa eläimiä, johon kuuluivat esim. ylisöpöt possut Papu ja Pipsa, kalkkunoita, kanoja, aaseja ja paljon muita eläimiä... Eniten meitä kuitenkin kiinnosti hevoset, jotka esiteltiinkin meille, ja päädyimme varaamaan meille tunnin maanantaille. Annoimme vähän hevos ja tunti toiveita jonka jälkeen päätimme lähteä takaisin mökille. Matkalla kävimme kysäisemässä vielä naapuri tallista jos olisimme päässeet sinnekkin, mutta he eivät olleet kotona, hevoset olivat vaan laitumella. Mökillä laitoimme ruokaa, jonka jälkeen menimme saunaan ja saunasta uimaan. Illalla söimme herkkuja, katsoimme telkkaria ja vaan chillailimme mm. kännyköiden parissa :D
Lopulta menimme nukkumaan puolenyön jälkeen.
Kolmas päivä 29.06.2014
Heräsimme n.11 aikaan ja teimme normaalit aamurutiinit, joihin kuului myös Lilin ulkoilutus.
Kävimme pyörillä taas naapuritallilla, mutta suureksi harmiksi he eivät olleet vieläkään kotona. Joten päätimme pyörillä hevosten uitto paikalle kuvailemaan, ja ihania kuvia tulikin.
Mökille päästyämme söimme ja lähdimme käymään, katsomassa laamoja ja yhtä linnoitus tornia joka oli tosi korkea ja sen päällä sai myös ihania kuvia. Kävimme myös kaupoilla katselemassa vaatteita ja meikkejä, ja Emma ja Jasmin ainakin löysivät itselleen jotakin. Loppuilta vietettiin rennosti, herkuttelun, saunomisen, uimisen ja musan kuuntelun parissa, hauskaa oli. Enimmikseen vaan juteltiin ja oltiin kännyköillä somessa. Lopulta menimme nukkumaan. Näimme päivän aikana metsässä myös näädän ja metsä kauriita.
Neljäs päivä 30.06.2014
Heräsimme hyvissä ajoin ja rupesimme valmistautumaan ratsastukseen. Puimme, söimme aamupalan ja käytimme Lilin ulkona. Kello menikin äkkiä ja lähdettiin tallille 10.30, ratsastustuntimme alkoi 11.00. Hoidimme hevoset. Mä sain ratsukseni kaikista isoimman suomenhevos ruuna Vilin, Emmalla oli pienin Suomen piensuomenhevos ruuna Poju ja Jasminella Ruotsin kylmäverinen ruuna Kalle.
Kun hevoset oli saatu hoidettua alkoi koulu tuntimme, tunti oli kiva, enkä osaa siitä kertoa hirveästi, perus koulua ja tykkäsimme kaikki tunnista ja hevosista, vaikkei jasmin hirveästi tykännytkään Kallesta. Mielestäni Vili oli oikein kiva ratsu, vaikka kylläkin iso. Tunnin jälkeen hoidimme hevoset ja talutimme ne laitumelle. Siitä suunta sitten taas mökille. Mökillä söimme ja pidimme pienen levähdystauon jonka jälkeen suuntasimme kylpylään. Kylpylässä oli hauskaa ja rentoutui kivasti ratsastustunnin jälkeen. Kylpylässä meni aika kauan ja mökille päästyämme teki silti mieli mennä vielä saunaan ja uimaan = "sauna hullut" ;D Loppuilta meni rennoissa merkeissä.
Lopulta nukkumaan.
Viides päivä 01.07.2014
Nukuimme pitkään ja lähdimme aamusta katsomaan naapuri tallin hevosia, tallin omistaja oli vihdoin paikalla ja esitteli meille hevoset, emme ehtineet olla kauaa tallilla kun piti lähteä syömään, ja meillä oli Lilikin mukana. Sitten söimme ja oleiltiin mökillä. Lämmitettiin vielä sauna ja mentiin uimaan. Otettiin viimeiset kuvat laiturilla ennen lähtöä joka venähti tosi myöhään. Loppuilta meni pakatessa tavaroita ... Näimme myös kaksi puusta pudonnutta linnunpoikasta ja metsäkauriita taas. Automatkalla vaan oltiin kännyköillä yms... Kotona oltiin vasta keskiyöllä :D...
Koko reissu oli kyllä aivan mahtava ja ihana!♥ Täytyy kyllä sanoa että parasta seuraa!!! ;)
Kuulumisia kesäkuun ajalta!
Kesäkuunaikana olen käynyt vuokrailemassa neeleä, joskin tänne blogin puolelle postailu on vähän jäänyt. Lisäksi kävin kaverini kanssa itiksessä ja hööksissä ja horzessa... Muuten on ollut tosi kivaa kaikinpuolin ja ohjelmaakin yllinkyllin mutta säät on ollut suoraan sanoen surkeat! Onneksi pari kertaa ollaan kuitenki rannallakin pystytty käymään...ja muuta sellaista, toivottavasti säät nyt paranee! :)
Neelellä 03.07.2014
Sitten Neelellä kävin kanssa ja ihan perus koulua mentiin, meni hyvin ja Neele oli kivan reipas! Poikkeuksellisesti menin torstaina koska lauantai ei käynyt. Kissan pentuja myös ihastuin kuvailemaan♥! No en jaksa enempää normaalista koulu tunnistani Neelellä kertomaan vaan ei sitten muuta kuin hyvää kesää kaikille!♥
Ps. Tein kuva kollaaseja koko mökkireissun ajalta, ja kaikki kuvat eivät ole juuri siltä päivältä minkä alla ne ovat! ;) sen vuoksi kaikissa kuva kollaaseissa on vähän eri päiviltä kuvia. :) Mutta toivottavasti se ei haittaa!
Ensimmäinen päivä 27.06.2014
Yhteinen viisi päiväämme alkoi perjantaista, kun kaverini Emma ja Jasmin tuli meille klo. 2 aikaan. Söimme meillä ja käytimme koiraani Liliä lenkillä, sitten vain oleiltiin kunnes lopulta klo. 5 auto suuntasi kohti mökkiämme. Ajo matka kestikin reilu tunnin kunnes saavuimme määränpäähän. Kun olimme perillä kello oli jo aika paljon, kun matkalla oli käyty jo kaupassakin ... joten purettiin tavarat, käytiin koiran kanssa lenkillä, syötiin iltapalaa ja käytiin uimassa ja saunomassa. Ensimmäinen ilta hujahtikin äkkiä, ja olimme väsyneitä ajomatkasta joten menimme nukkumaan.
Toinen päivä 28.06.2014
Heräsimme klo. 10 aikaan kun koirani halusi lenkille. Joten lähdimmekin väsyneinä piristävälle aamulenkille järvimaisemissa. Kun koira oli lenkitetty söimme herkullisen aamiaisen, ja katsoimme samalla telkkaria. Kukaan meistä ei sen ihmeellisempää koko aamupäivänä jaksanut tehdä. Joten vain oleiltiin... Kun aika alkoi käydä tylsäksi lähdimme käymään kotieläin pihalla, jossa on myös ratsastus talli. Kiertelimme katsomassa eläimiä, johon kuuluivat esim. ylisöpöt possut Papu ja Pipsa, kalkkunoita, kanoja, aaseja ja paljon muita eläimiä... Eniten meitä kuitenkin kiinnosti hevoset, jotka esiteltiinkin meille, ja päädyimme varaamaan meille tunnin maanantaille. Annoimme vähän hevos ja tunti toiveita jonka jälkeen päätimme lähteä takaisin mökille. Matkalla kävimme kysäisemässä vielä naapuri tallista jos olisimme päässeet sinnekkin, mutta he eivät olleet kotona, hevoset olivat vaan laitumella. Mökillä laitoimme ruokaa, jonka jälkeen menimme saunaan ja saunasta uimaan. Illalla söimme herkkuja, katsoimme telkkaria ja vaan chillailimme mm. kännyköiden parissa :D
Lopulta menimme nukkumaan puolenyön jälkeen.
Kolmas päivä 29.06.2014
Heräsimme n.11 aikaan ja teimme normaalit aamurutiinit, joihin kuului myös Lilin ulkoilutus.
Kävimme pyörillä taas naapuritallilla, mutta suureksi harmiksi he eivät olleet vieläkään kotona. Joten päätimme pyörillä hevosten uitto paikalle kuvailemaan, ja ihania kuvia tulikin.
Mökille päästyämme söimme ja lähdimme käymään, katsomassa laamoja ja yhtä linnoitus tornia joka oli tosi korkea ja sen päällä sai myös ihania kuvia. Kävimme myös kaupoilla katselemassa vaatteita ja meikkejä, ja Emma ja Jasmin ainakin löysivät itselleen jotakin. Loppuilta vietettiin rennosti, herkuttelun, saunomisen, uimisen ja musan kuuntelun parissa, hauskaa oli. Enimmikseen vaan juteltiin ja oltiin kännyköillä somessa. Lopulta menimme nukkumaan. Näimme päivän aikana metsässä myös näädän ja metsä kauriita.
Neljäs päivä 30.06.2014
Heräsimme hyvissä ajoin ja rupesimme valmistautumaan ratsastukseen. Puimme, söimme aamupalan ja käytimme Lilin ulkona. Kello menikin äkkiä ja lähdettiin tallille 10.30, ratsastustuntimme alkoi 11.00. Hoidimme hevoset. Mä sain ratsukseni kaikista isoimman suomenhevos ruuna Vilin, Emmalla oli pienin Suomen piensuomenhevos ruuna Poju ja Jasminella Ruotsin kylmäverinen ruuna Kalle.
Kun hevoset oli saatu hoidettua alkoi koulu tuntimme, tunti oli kiva, enkä osaa siitä kertoa hirveästi, perus koulua ja tykkäsimme kaikki tunnista ja hevosista, vaikkei jasmin hirveästi tykännytkään Kallesta. Mielestäni Vili oli oikein kiva ratsu, vaikka kylläkin iso. Tunnin jälkeen hoidimme hevoset ja talutimme ne laitumelle. Siitä suunta sitten taas mökille. Mökillä söimme ja pidimme pienen levähdystauon jonka jälkeen suuntasimme kylpylään. Kylpylässä oli hauskaa ja rentoutui kivasti ratsastustunnin jälkeen. Kylpylässä meni aika kauan ja mökille päästyämme teki silti mieli mennä vielä saunaan ja uimaan = "sauna hullut" ;D Loppuilta meni rennoissa merkeissä.
Lopulta nukkumaan.
Viides päivä 01.07.2014
Nukuimme pitkään ja lähdimme aamusta katsomaan naapuri tallin hevosia, tallin omistaja oli vihdoin paikalla ja esitteli meille hevoset, emme ehtineet olla kauaa tallilla kun piti lähteä syömään, ja meillä oli Lilikin mukana. Sitten söimme ja oleiltiin mökillä. Lämmitettiin vielä sauna ja mentiin uimaan. Otettiin viimeiset kuvat laiturilla ennen lähtöä joka venähti tosi myöhään. Loppuilta meni pakatessa tavaroita ... Näimme myös kaksi puusta pudonnutta linnunpoikasta ja metsäkauriita taas. Automatkalla vaan oltiin kännyköillä yms... Kotona oltiin vasta keskiyöllä :D...
Koko reissu oli kyllä aivan mahtava ja ihana!♥ Täytyy kyllä sanoa että parasta seuraa!!! ;)
Kuulumisia kesäkuun ajalta!
Kesäkuunaikana olen käynyt vuokrailemassa neeleä, joskin tänne blogin puolelle postailu on vähän jäänyt. Lisäksi kävin kaverini kanssa itiksessä ja hööksissä ja horzessa... Muuten on ollut tosi kivaa kaikinpuolin ja ohjelmaakin yllinkyllin mutta säät on ollut suoraan sanoen surkeat! Onneksi pari kertaa ollaan kuitenki rannallakin pystytty käymään...ja muuta sellaista, toivottavasti säät nyt paranee! :)
Neelellä 03.07.2014
Sitten Neelellä kävin kanssa ja ihan perus koulua mentiin, meni hyvin ja Neele oli kivan reipas! Poikkeuksellisesti menin torstaina koska lauantai ei käynyt. Kissan pentuja myös ihastuin kuvailemaan♥! No en jaksa enempää normaalista koulu tunnistani Neelellä kertomaan vaan ei sitten muuta kuin hyvää kesää kaikille!♥
♥
Ja kommenttia vaan! :)
lauantai 31. toukokuuta 2014
Summer
Torstaina mulla oli viimeinen tunti Perlassa (lukuunottamatta ensiviikon tiistaina olevaa korvaustuntia) Menin torstaina nyt vihdoin taas Grimurilla, ja se oli yhtä ihana kuin aina♥!
Kenttä oli aika surkeessa kunnossa, mutta mentiin aika paljon silti laukkatehtäviä. Grimu meni tosi ihanasti ja reippaasti ja se kulki hyvin herkillä avuilla. Sainkin hoitaa sen tunnille ja pois, ja lopuksi jouduin vielä pesemään jalustimet ja satulavyön kun ne oli niin kurassa. Tiistaina sitten vielä vikan kerran ;`)
Ja tosiaan tänään oli kevätjuhla ja ette arvaa xD KESÄ LOMA ALKOI!!!!!! xD Ette ihan varmaan arvannu!♥♥♥ no einy sentää...xD
Elikkäs ihan kesä fiilikset on ja kesällä tuun postailee useesti!♥ :)
Kenttä oli aika surkeessa kunnossa, mutta mentiin aika paljon silti laukkatehtäviä. Grimu meni tosi ihanasti ja reippaasti ja se kulki hyvin herkillä avuilla. Sainkin hoitaa sen tunnille ja pois, ja lopuksi jouduin vielä pesemään jalustimet ja satulavyön kun ne oli niin kurassa. Tiistaina sitten vielä vikan kerran ;`)
Ja tosiaan tänään oli kevätjuhla ja ette arvaa xD KESÄ LOMA ALKOI!!!!!! xD Ette ihan varmaan arvannu!♥♥♥ no einy sentää...xD
Elikkäs ihan kesä fiilikset on ja kesällä tuun postailee useesti!♥ :)
maanantai 19. toukokuuta 2014
Kesä meininkiä-Neele♥
Heippa, eilen olin ratsastamassa Neelellä, ja oli ihanaa, kaikki oli vaan niin ihanaa!♥
Menin tälläkertaa tallille kaverini Jasminen kanssa.
Neele oli jo sisällä tallissa, joten aloin heti harjailemaan sitä + otin kaviot
ja harjasin Neelen harjan ihan selväksi pitkästä aikaa.
Sitten satula selkään ja suitset päälle, ja kentälle.
Kentällä menin ensin käynnissä, pysähdyksiä, muutaman voltin yms.
Sitten ravasin parikierrosta ja siitä suunnanvaihdos.
Käyntiä...
Sitten otin laukat molempiin suuntiin pitkällä sivulla.
Jotka meni todella hyvin.
Seuraavaksi menin hetken pitkin ohjin käyntiä, jonka jälkeen lähdimme maastoon.
Jasmin lähti mukaan Laurilla.
Maastossa menin käyntiä ja ravia, Neele oli todella virkeä ja innoissaan
menossa!
Kun palasimme otin kentällä vielä pari laukka ja ravia + pitkät
loppukäynnit ilman satulaa maasta käsin. Kun Neele oli niin loppu ja hikinen.
Lopuksi hoidin Neelen hyvin ja kostutin hikisimmät kohdat
pesusienellä.
Sitten tähän loppuun kokosin kuvia, joita tuli paljon... :)♥
sää oli muutes mitä mahtavin 25`C ♥
Lauri
♥♥iiiihana kesä kuva♥♥
♥
sunnuntai 18. toukokuuta 2014
Kesä suunnitelmia ja kuulumisia
Moikka, päätin laittaa nyt aluksi tähän vähän kuulumisia.
Elikkäs tänään menen Neelellä ratsastelemaan, poikkeuksellisesti
tänään, koska eilen mulle ei käynyt. Siitä sitten postausta viimeistään tiistaina!:)
Muuten ei sen ihmeellisempää ole tapahtunut, nyt se kesä tulee!♥
tänään lämpömittari näyttää 23`C ♥
ihanaa lähtee Neelellle!
Ja sitte vielä sellanen ilmotus asia, että mun tunnit loppuu kahenviikon päästä
eli enää kaks ratsastus tuntii ennen mun ja hevosten kesälomaa :`( !
Koko kesäloma ilman Framtidia... :(!
Kesälomaa odotelle, enää kaks viikkoo ♥
Sitten vähän kesäloma suunnitelmistani!
Vaikka tunnit perlassa menee kesäloma tauolle, niin aion käydä Neelellä
kuitenkin aika paljon.
Sitten mennään kahen mun kaverin kanssa meiän mökille ja
siellä tietty ratsastamaan meiän mökki tallille! :)
Siitä tulee varmaan kunnon postaus♥
Tietysti meen uimaan, otan aurinkoo yms... nautin kesästä!♥
Ja käyn perlassa ainaki yhen kerran moikkaamassa hevosia (♥framtidia♥)
ja kuvaamassa yhtä tyyppiä ku se menee Fridalla, sen vuokriksella. :)
Muuten en vielä tiedä paljon kesä suunnitelmista, mutta
ainakin tää blogi pysyy virkeenä, sen voin luvata jo nyt, varmaan tulee joka viikko
jonkinlainen postaus tänne!♥
♥
perjantai 16. toukokuuta 2014
♥#Framtidilla#♥
Moi, eilen menin Framtidilla, ja ihanaa oli! :)
Mentiin kentällä, ja Framtid meni niin ihanasti koko tunnin, herkillä avuilla ja kuunteli hyvin.
Aluksi mentiin alkukäynnit pitkin ohjin, ja ruvettiin tekemään itsenäisesti pysähdyksiä ja voltteja.
Sitten otettiin reipasta kevyttä ravia parikierrosta molempiin suuntiin. Sitten siinä välissä vähän tölttiä.
Kun alkuverkat oltiin menty, niin alotettiin tekemään laukka-töltti-ravi tehtävää.
Sitä on täällä vähän vaikea rupee selittää, mutta laukattiin siis paljon, ja Framtid meni tosi reippaasti koko tehtävän ajan!♥
Lopuksi vielä ilman jalustimia, mentiin ravia ja käyntiä. + jotain pikku juttuja, en muista hyvin :D
Mentiin kentällä, ja Framtid meni niin ihanasti koko tunnin, herkillä avuilla ja kuunteli hyvin.
Aluksi mentiin alkukäynnit pitkin ohjin, ja ruvettiin tekemään itsenäisesti pysähdyksiä ja voltteja.
Sitten otettiin reipasta kevyttä ravia parikierrosta molempiin suuntiin. Sitten siinä välissä vähän tölttiä.
Kun alkuverkat oltiin menty, niin alotettiin tekemään laukka-töltti-ravi tehtävää.
Sitä on täällä vähän vaikea rupee selittää, mutta laukattiin siis paljon, ja Framtid meni tosi reippaasti koko tehtävän ajan!♥
Lopuksi vielä ilman jalustimia, mentiin ravia ja käyntiä. + jotain pikku juttuja, en muista hyvin :D
lauantai 10. toukokuuta 2014
Leikkitunti♥
Moih, viimeviikon tunnilla menin Hampurilla, ja meillä oli sijaisena Emppu :D Eli tunti oli ihan sairaan kiva! Mentiin ilman satuloita ja alotettiin pysähdyksillä. Sitten ravailtiin, ja Hampur oli jotenkin ihan intoa täynnä, se halus mennä lujaa ja sillee xD Se vaa oli sellanen. Sitten ku ruvettiin ottaa laukkoja niin siitä se vasta riemastuikin, ja lähti tosi kovaa, kolmannella kerralla sama juttu ja sit se veti pään ihan alas ja pukitti kaks kertaa, tota se sitte teki pari kertaa ja oli kyl ihan lähellä etten tippunu, ku hampurilla ei oo ees tuntuvaa säkää, nii melkeen jo liuin sieltä kaulan yli alas, se oli ihanaa mut vähän ärsuttävää, ku en ois jaksanu sellasta temppuilua :D Mut no se vaan yksinkertasesti innostu, vaikka se ei oo yhtään sen tapasta! ja sit se huomas et olin viel ilman satulaa. Sitte leikittiin tallipalaa, peiliä ja sanaravi laukkaa, jossa taas sama innostuminen! :D
Leikit oli kuitenki tosi kivoja ja koko tunti oli ihan mahtava!!!♥
Leikit oli kuitenki tosi kivoja ja koko tunti oli ihan mahtava!!!♥
lauantai 26. huhtikuuta 2014
Neele♥ maasto+kenttä
Tallille päästyämme mentiin juomatauolle, myös hepat sai käydä juomassa.
Sitten mentiin vielä kentälle, jossa mentiin kaikkee kouluu mm, menin Neelellä perusmerkki radan läpi (siis vaa huvikseen) ja ravia ja yhen vai kaks laukkaaki otin vielä. Sitten Neele oli kyllä niin loppu, että lopetettiin ja vietiin hepat kunnon treenin jäökeen sisälle. Sisällä pesin neelen pesusienellä, hikisimmistä kohdista ja otin sitä ennen varusteet pois ja tarkistin kaviot.
Viimeiseksi vein Neelen tarhaan ja hain Fakiirin "fasun" samalla talliin, ja harjailimme emman kanssa sen, ja käytiin juoksuttamassa Fasu juoksutusaitauksessa (kun sitä pitää kuntouttaa)
Ihan lopuksi hoidettiin vielä Fasu pois ja vein sen tarhaan, huomasin että Neele piehtaroi siellä auringon paahteessa hiekassa- joten peseminen... noh... oli turhaa xD Paitsi tietty neele oli silloin hikinen! Putsasin vielä Neelen karsinan ja sitte lähettiin tallilta.
Tässä pari kuvaa kentältä, maastosta ei kuvia. :)
perjantai 25. huhtikuuta 2014
Pelto laukkoja ja metsäpolkuja
Moih, eilen torstaina mulla oli tunti ja menin Framtidilla ♥ Menimme maastoon, ja se oli kyllä kivaa jo säänkin puolesta ja muutenkin tottakai!
Aluksi menimme käyntiä pitkän hiekka tien jonka jälkeen käännyimme pellolle, jossa menimme tölttiä ja ravia, ne meni hyvin ja Framtid meni tölttiä tosi reippaasti ja kivasti!
Sitte ku oltiin menty sillä "ekalla" pellolla niin käänyttiin takaisin metsä tielle josta alkoi metsä polku joka kiemurteli metsässä ja päätyi toisen pellon laitaan, jossa ensin mentiin ihan pieni pätkä ravia jonka jälkeen nostettiin kännistä laukka ja laukattiin ison pellon toiseen päähän, päässä tehtiin käännös ja ravista laukannosto toiseen suuntaan. Laukat meni täydellisestä ja Framtid oli ihana, se kylläkin innostui ihan todenteolla laukoissa ja laukkas tosi kovaa! Oli kyllä ihan tekemistä että sain sen menee kunnol ettei menny ihan ryöstöks :D Mutta tosi hyvin se silti meni, ihanasti♥
Oon tosi tyytyväinen Framppaan! <3
Sitte vielä tölttii ja käyntii loppumatka tallille auringonlaskussa, ihanaaa! :`)
Mun tunnin jälkeen Framtid jatkoi vielä toiselle tunnille, joten en sitä päässyt hoitamaan pois.
Ei kuvia-ei kuvaajaa. : /
Ja huomenna sitten Neelelle ♥ Ajattelin mennä ensin pikku maastoon - sit kentälle katotaa huomenna, siitä postausta sitten ☻
Aluksi menimme käyntiä pitkän hiekka tien jonka jälkeen käännyimme pellolle, jossa menimme tölttiä ja ravia, ne meni hyvin ja Framtid meni tölttiä tosi reippaasti ja kivasti!
Sitte ku oltiin menty sillä "ekalla" pellolla niin käänyttiin takaisin metsä tielle josta alkoi metsä polku joka kiemurteli metsässä ja päätyi toisen pellon laitaan, jossa ensin mentiin ihan pieni pätkä ravia jonka jälkeen nostettiin kännistä laukka ja laukattiin ison pellon toiseen päähän, päässä tehtiin käännös ja ravista laukannosto toiseen suuntaan. Laukat meni täydellisestä ja Framtid oli ihana, se kylläkin innostui ihan todenteolla laukoissa ja laukkas tosi kovaa! Oli kyllä ihan tekemistä että sain sen menee kunnol ettei menny ihan ryöstöks :D Mutta tosi hyvin se silti meni, ihanasti♥
Oon tosi tyytyväinen Framppaan! <3
Sitte vielä tölttii ja käyntii loppumatka tallille auringonlaskussa, ihanaaa! :`)
Mun tunnin jälkeen Framtid jatkoi vielä toiselle tunnille, joten en sitä päässyt hoitamaan pois.
Ei kuvia-ei kuvaajaa. : /
Ja huomenna sitten Neelelle ♥ Ajattelin mennä ensin pikku maastoon - sit kentälle katotaa huomenna, siitä postausta sitten ☻
lauantai 5. huhtikuuta 2014
Neele 05.04.14
Heippa, tänään olin Neelellä ja mukaan tuli myös kaverini Sara ja tietty Emma. :)
Sara meni Fasulla (Fakiirilla) ja Emma Siggellä mä no kenellä muullakaan kuin Neelellä :D
Aluksi haettiin hepat tarhasta ja hoidettiin ne.
Sitten talutin kentälle ja lähdin siitä Saran kanssa maastoon alkukäyntien ajaksi.
Kentälle palattuani otin paljon kevyttä ravia ja ympyröitä, joihin Neele taipui ihan Super hyvin!
Sitten otin tänään paljon laukan-nostoja, jotka meni todella hyvin ja reippaasti Neeleltä! :) Oon tosi tyytyväinen pallukkaan <3 Menin vielä loppu käynnit ja vein Neelen sitten sisälle ja riisuin siltä kamat, jonka jälkeen laitoin tytölle vaan riimun ja mentiin juoksutus aitaukseen.
Minä seisoin keskellä ja Neele kiersi ympärilläni "ympyrää" pitkässä liinassa ja mulla oli juoksutus raippa. Haha :) tätäkin on nyt sitten kokeiltu (oli kyllä eka kertani :D) Ja ihan hyvin meni Neele meni kovaa ja ravasi ja laukkasi! :) Eikä meinannut edes pysähtyä xD
Sitten vielä hoidin Neelen pois ja vein sen tarhaan, menin kuvaamaan Saraa Fasulla, ja se kuvas siis mua ku mä ratsastin. :)
Sara ja Fakiiri (Fasu)
malli kuva :P
ravia... :)
Sara meni Fasulla (Fakiirilla) ja Emma Siggellä mä no kenellä muullakaan kuin Neelellä :D
Aluksi haettiin hepat tarhasta ja hoidettiin ne.
Sitten talutin kentälle ja lähdin siitä Saran kanssa maastoon alkukäyntien ajaksi.
Kentälle palattuani otin paljon kevyttä ravia ja ympyröitä, joihin Neele taipui ihan Super hyvin!
Sitten otin tänään paljon laukan-nostoja, jotka meni todella hyvin ja reippaasti Neeleltä! :) Oon tosi tyytyväinen pallukkaan <3 Menin vielä loppu käynnit ja vein Neelen sitten sisälle ja riisuin siltä kamat, jonka jälkeen laitoin tytölle vaan riimun ja mentiin juoksutus aitaukseen.
Minä seisoin keskellä ja Neele kiersi ympärilläni "ympyrää" pitkässä liinassa ja mulla oli juoksutus raippa. Haha :) tätäkin on nyt sitten kokeiltu (oli kyllä eka kertani :D) Ja ihan hyvin meni Neele meni kovaa ja ravasi ja laukkasi! :) Eikä meinannut edes pysähtyä xD
Sitten vielä hoidin Neelen pois ja vein sen tarhaan, menin kuvaamaan Saraa Fasulla, ja se kuvas siis mua ku mä ratsastin. :)
maastossa <3
muru :3
<3<3<3
hihii, Nellukka
Sara ja Fakiiri (Fasu)
:)
aww :3
sulonen kuva :)
jee! :D
malli kuva :P
=)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




