lauantai 30. marraskuuta 2013

kentällä + maastossa Neelellä

Moikka, olin tänään taas ratsastamassa Neelellä, mukanani oli kaverini ( ratsastus ryhmästäni ) Kerttu ja tietty Emma. Menimme tallille n, klo 12.00 ja ensiksi haimme Neelen tarhasta, Pikku Nellukka oli saanut uuden vihreän loimen joka oli tosi söde. Siinä sitte hoidettii ja varustettii Neele jonka jälkeen talutin sen kentälle. Menin eka puolituntia kentällä jonka jälkeen lähettii maastoon n, tunniksi. Neele oli ihan Super kiltti tänää ja lopputunnista alkoi sataa luntakin <3 Ihana jouluinen tunnelma.
Lopuksi vielä hoidimme Neelen pois ja ruokittiin se. Sitten kun tulee kunnolla lunta aion ottaa musta ja Neelestä ihanan jouluisen kuvan tonttuhatut päässä ! :3

Ainiin ja toivekuva postauksen laitan sitten joulun aikaan tai tammikuussa ! Ihan kivasti on toiveita jo tullut mutta tietty toivon että laitatte niitä vielä lisääkin. !
Voitte laittaa niitä kommentilla !! :)

Ja tässä kuvia kentältä + maastosta











perjantai 29. marraskuuta 2013

Joulu katrillia aloitellen ja huomisesta vähän

Moi kaikki, eli siis eilen oli taas ratsastustunti, ja meillä oli katrillia. Niin kuin Joulun aikaan on tapana ainakin meidän tallilla, niin jouluna muutama kerta mennään katrillia. Tää eka kerta otettii ilman musiikkia. Mentii ihan perus juttuja + vähän erikoisempia, yksi hauskimmista oli karuselli.
Ainiin ja melkein unohdin kertoa että menin Hampurilla, oli kyllä kivaa ja Hampur näytti ihan nalle karhulta kun noille issikoille tulee TOSI paksu talvikarva ja näköjään se oli jo tullut.
Ei siitä tunnista sen enempää kuin että lopputunnista mentiin vielä vähän itsenäistä ratsastusta käynnissä ja ravissa.

Huomenna oon menossa taas Neelelle, ja mun yksi kaveri Kerttu tulee kans mukaan. Kirjottelen siitä sitten huomenna tai sunnuntaina, viimestään maanantaina ! :)

kuvat ovat viime talven kuva satoa :) !

lauantai 23. marraskuuta 2013

tulevaa

Heips, joulukuu vaihtuu siis viikonpäästä ja kyllä olen teillekkin jotain kehittelemässä tänne blogiini.
Jotakin jouluista ja kivaa. Ainakin jotain jouluisia postauksia on tulossa ja blogin ulkoasua vaihtelin jo nyt. uuden bannerinkin olen ajatellut laittaa, saa nähdä sitten mutta hyvää joulun odotusta ! :)

21.11.2013-Tunti

Oli siis taas mun normaali ratsastustuntini ja menin mun mussukalla, siis Framtidilla :)
Oli todella ihanaa, ainoana harmina oli kurja sää !, ja vesi velli kenttä, ja Framtidhan inhoaa vettä niin siinä mielessä ei niin kiva ! Menin tallille ja laittelin siinä omat kamani päälle jonka jälkeen menin auttaa yhtä mun kaveria laittaa sen hepan kuntoon. Sitten kun tunti alkoi, nousin litimärän Frandulin selkään, se oli ollut jo edellisellä tunnilla siinä mielessä säälittävää mennä sillä kun toinen on ihan märkä. Saimme ratsastaa koko tunnin itsenäisesti, ja lopuksi rida opemme antoi palautetta miten ratsastimme, minulla oli kuulemma mennyt hyvin Framtidin kanssa vaikka se välillä vähän temppuilikin vesilätäköitten kanssa. Seuraava tunti peruttiin sään takia joten hoidin Framtidin pois, huuhtelin satulavyön ja jalustimet kun ne oli ihan kuraiset, ja sanoin vielä moikat Framtidille ja kaverilleni ( parhaalle ryhmästäni ) c:

tiistai 12. marraskuuta 2013

toivekuvia

Joo eli olen ajatellut että tekisin toivekuva postauksen kuhan saan yhen tai kaks lukijaa !
Joten toivkuvia voitte laittaa kommentilla, eli mitä kuvia haluaisitte.
Mielellään hevosharrastukseeni liittyen, Siis vaikka Neeleen tai tuntiponeihin, ratsastus varusteisiin yms...liittyviä toivekuva toiveita,
Ihan vapaa valinta mitä.
Ja toivoisin myös että tulisi lukijoita että pääsisin toteuttamaan tätä !:) Ja laittakaa vaan jo niitä toivekuva kommentteja niin voin jo ruveta tekemään tätä toivekuva postausta!
Jos ehdotuksia tulee paljon, niin en välttämättä laita kaikkia :( mutta yritän suurimman osan! :)

Eli toiveita vaan nyt hevosystäviini ja ratsastukseeni liittyen !!!!! : )

maanantai 11. marraskuuta 2013

Neelelle 09.11.2013

Toka vuoraus ! <3 Menin tallille klo, 13.00 päivällä.
Hain neelen tarhasta ja vein talliin. Harjailin ja varustin.
Jonka jälkeen talutin sen kentälle. Kiristin satulavyön, säädin ja lustimet ja nousin selkään.
Lähin käyntiä ja tein siinä jotain voltteja, suunnanvaihtoja yms..
Sitten rupesin ravailemaan, ja tein ravissa kaiken näköistä. Emma siellä Fasulla leikki ( yksin :P )
heh heh. Se teki vähän kaikkee ja tipahtiki sieltä ; D Aika hauskan näköistä !
Laukkaa rupesin menee n, puolessa välissä tuntia, ne menin sillee ok-sti !On kyllä vielä harjoiteltavaa siinä laukkaavuissa, mutta siinä otin molempiin suuntiin n, neljä tai viis laukannostoa ja sitte vielä ravailin ja siirsin käyntiin. Loppukäynnit lähin maastoon Neelen kaa, Emma ja Fasukin siellä mukana.
Oli ihanaa, kiitos Neele <3
Lopuksi hoidin Neelen vielä pois ja ruokin sen.

kuviaa tuleeeeeee...
Joo olin laiskalla päällä siks näin typistetty teksti. heeeheeeeeee...

sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Neela, eka vuokraus

Moi kaikki, rupesin vuokrailee Neele nimistä shetlanninponi Tammaa ja eilen oli eka vuokraus kertani.( käyn siis myös ratsastuskoulun tunneilla lisäksi ) Menimme kaverini Emman kanssa tallille klo 12.00.
Haimme hepat tarhasta ja Neele oli ihan super super super sulonen !!! <3
En ollu ennen nähny sitä ( livenä ). Laitoimme riimut ja talutimme heposet talliin omiin karsinoihinsa. Riisuin Neeleltä sen liilan loimen ja sitten
Haimme harjat ja menimme harjailemaan vuokriksiamme. ( Emman vuokraa yhtä hevosta nimeltä Fasu vai mikä se nyt oli :) ) Kun oltiin saatu hepat harjailtua ja kaviot puhdistettua, haimme satulahuoneesta suitset ja satulat.
Varustin Neelen ja sitte talutettii hepat isolle kentälle. Kiristin satulavyön ja säädin jalustimet. Kun kaikki oli valmista hyppäsin selkään ja Neele spurttasikin jo samantien reippaaseen käyntiin.Tuntu kyllä ihan sikaoudolta mennä tollasella minillä shetulla niitte issikoitten jälkeen ! Niin pienet askeleet oikeesti !!!
Menin muutaman kirroksen käyntiä ja sitten siirsin raviin, menin aika perusjuttuja että saan vähän käsitystä minkä lainen Neele on. Oltiin jo aika kauan kaikkee ravissa ja käynnissä tehty ja sitte alettii laukkailemaan Neelen kanssa. Emmakin siellä jotain koulukiemuroita väänsi ;)
Olisko ollu tokalla tai kolmannella laukannostolla kun Neele vetäs mulle sit oikee ison pukin, mut en tippunu, enkä edes meinannu. Muuten laukat meni sillee ok.
Lopuks talutin Neelen loppukäynnit ja vein sen sisään.
Harjasin sen hyvin, se oli aika märkä ku oli satanut lopputunnista ja lopuksi laitoin fleeceloimen tytölle päälle lämmikkeeksi ja annoin sille heinät. Otin vielä pari kuvaa ja sit lähettii Emman kaa tallilta.
Tosi reipas pikku tyttönen Neele kyllä oli =) niiku shetlanninponiksi. JA PIENI KOKOINEN !! ;3 Mut kylläähän mä sillä ihan hyvin vielä voin mennä. (:
Neela oli perus shetlanninponi !!!!!

Kuvia laitan ku saan laitettuu ne koneelle, yritän myös laittaa sen videon jossa Neele vetää sen pukin jos siis tää kone antais ladata sen tänne blogiin !! :)
ps, saatan kutsua Neeleä välillä nimellä Neela koska se on jotenkin suuhunsopivampi nimi :)

perjantai 1. marraskuuta 2013

puolituntia kunnonratsastusta ja pulituntia Sekoilua ?? :D

Meillä oli tunti taas eilen ja oli ihan kiva sääkin :) vähän kylmä ja pimee tietty mut ei se paljoo menoa haitannu ! Menin Perlalla pitkästäaikaa, oli ihan kivaa. Menin harjailemaan sitä kurakasaa :)) oli siis iha mudassa, mutta sain sen aika äkkiä harjailtua. Sit varustin sen ja käväsin satulahuonees hakemas mun omat ratsastuskamat ja kun tulin takas Meiä sijainen sanoki et saa mennä ilman satuloita, ninii riisuin sit vielä satulanki ja sitte pääsin taluttaa sen kentälle. Me treenailtii siin eka jotain kaareviauria ja voltteja, pääty ympyröitä, asetuksia, peruutuksia yms käynnis ja ravis. sitte laukattiin siinä välissä, jonka jälkeen alkoi sit se meiän xD sekoilu, mentii siel vaa kaikkeee ( joo saattaa kuulostaa oudolta mut joo.. Leikittiin siis peilii, ja perla huijas =D ratsastettiin sillee et ite istuttii väärinpäin seläs, kerttu tipahtiki Frandulilta. ( mentii naistenistunnas )sit oltiin sanaravi laukkaa josta ei kyllä suoraan sanoen tullu yhtää mitää !!!, kaikki naurettii siel vaa ! x)
Sijainen oli kyl tosi kiva se oli se joka meil oli viimekerrallaki, se on tooosi xD

Tänään on nyt siis perjantai ( ei tapahdu mitään ) Huomenna meen ridailee Neelellä, kirjottelen siitä sitte ja laitan kuvia. huomen tai ylihuomen tai no ihan samaaaaa viimestää maanantaina!!! :P Ajattelin mennä kouluu kentäl, mut katotaa, varmaa meenki. :) <3