maanantai 21. lokakuuta 2013

Ilmansatulaa tunti

Meillä oli ilmansatulaa tunti torstaina. Oli kiva sijainen joka antoi meidän päättää mitä tehdään, koska paikalla oli vain minä ja kaverini ( ryhmäläiseni ). Halusimme ilmansatuloita. Minä menin Framtidilla ja kaverini meni Egilillä. Ratsastettiin pääty ympyrällä, töltissä, ravissa ja käynnissä. sitten laukattiin koko kenttää suuntaan ja toiseen yms, oli ihan sairaan ihana tunti ja ihan täydellinen.
Framtid meni kuin unelma ja totteli mua täysin asettu hyvin ja meni lopputunnista muodossakin. Oli hauskaa laukata ilmansatuloita, vaikka meinasinkin 3- kertaa sieltä tipahtaa, yks kerta oli kylläkin tasapaino harjoituksessa kun ratsastimme väärinpäin selässä istuen käyntiä, niinFramtid lähti vähän reippaammineteenpäin. Oli kyllä toooosi kivaa ja ihanaa! <3 Kiitos Framtid !!!!<3

Taksvärkissä 16.10.13

Olin kaverini kanssa  koulun taksvärkkipäivätöissä tallilla (TIETYSTI) :D
Talli kohteena oli Perla. Menimme tallille klo, 09.00 aamulla ja aloitimme samantien työt.
Ensiksi harjasimme tallikäytävän ihan puhtaaksi, sen jälkeen menimme puhdistamaan suitsia ja satuloita. Siistiä jälkeä kyllä tuli :). Seurasimme samalla yhen yksäri hepan hampaitten hoitoa. ( hiukan ällöö ). Eväitten vuoro. Mulla oli leipiä, välipalapatukoita, suklaata, suklaarusinoita ja appelsiini-cola juomaa :p :) Kamulla oli leipiä, omenoita paljon ja suklaata + mehua. Siinä sitte mässäiltiin ja seuraavaksi menimme puhdistamaan harjat ja satulavyöt. pesemään juoma automaatit ja ämpärit. Toiseksi viimeiseksi hommaksi haimme 2- ponia tarhasta. Minä Framtidin ( tottakai )  ja Kaverini Perlan. Talutimme ne tallin käytävälle ja sidoimme ne kiinni. Riisuimme kärpäsloimet ja rupesimme harjaamaan heposiamme. Aika hujahti ja oli hepat jo niin puunattuja että olisivat voineet kisoihin mennä ! Selvitimme harjan ja hännänkin hoitoaineella. Sen jälkeen veimme hepat karsinaan ja puimme niille kärpäsloimet takaisin ja talutimme tarhaan.
Sitten kuvasimme hevosia tarhassa ja kaikkialla. Lopuksi siivosimme n,kolme tuntia vapaaehtoisesti tuntihevosten tarhaa joka oli aika likainen, ja siitä tuli ihan tosi puhdas !
Päivä oli ihan kiva ainakin sain olla kaverini kanssa ja ihanien hevosten ja meillä oli kivaa :)

Muutamia kuvia päivän varrelta: