sunnuntai 29. joulukuuta 2013
Video Neelestä
sunnuntai 15. joulukuuta 2013
Puomeja, pääty-ympyröitä ja pujottelua
Lauantaina Neelellä taas ja nyt vasta kirjoitan :D
Mentiin tallille n, klo 12 ja matkalla käytiin agri marketissa, en ostanu mitään mutta siellä olisi ollut ihania riimuja Neelelle ! Emma osti joulujuttuja Fasulle. Tallilla haettiin hepat tarhasta ja vietiin talliin. Hoidin ja varustin ja sitten kentälle. Nousin selkään ja sitten pitkin ohjin uraa pitkin. Alku verkaksi pujottelua jossa asetuksia päästiin käyttämään ja samoiten myös pääty-ympyröillä. Sitten alettiin ravailemaan ja ottamaan vauhdikkaammin niin pujottelua, pääty-ympyröita kuin myös ihan urallakin. Aloitin puomien menemisen ihan käynnissä ja hyvinhän se Neeleltä meni, nosteli jalkoja niin ylös ettei ne edes hipaissut puomeja ;)
Sitten mentiin siinä noit kaikkia kaikissa askellajeissa mutta lopputunnista Neelestä tuli ihan laiska pulla !!! :D Se totaallisesti jämähti paikoilleen, eikä ottanut enää askeltakaan eteenpäin, no kyllä yritin !!!!!!! Mutta ei, ei emmakaan saanut sitä liikkeelle ! :D No ymmärrän kyllä ettei se enää jaksanut kun oli aika rankka tunti ! :3 Kiitos ihanasta tunnista rakas Neele <3
Ensi kerralla tonttuilua ja ehkä joulumaastoon :)
Kuvaaja meille piti tulla mut se ei päässykkää, ninii tälläset kuvat vaa:
Mentiin tallille n, klo 12 ja matkalla käytiin agri marketissa, en ostanu mitään mutta siellä olisi ollut ihania riimuja Neelelle ! Emma osti joulujuttuja Fasulle. Tallilla haettiin hepat tarhasta ja vietiin talliin. Hoidin ja varustin ja sitten kentälle. Nousin selkään ja sitten pitkin ohjin uraa pitkin. Alku verkaksi pujottelua jossa asetuksia päästiin käyttämään ja samoiten myös pääty-ympyröillä. Sitten alettiin ravailemaan ja ottamaan vauhdikkaammin niin pujottelua, pääty-ympyröita kuin myös ihan urallakin. Aloitin puomien menemisen ihan käynnissä ja hyvinhän se Neeleltä meni, nosteli jalkoja niin ylös ettei ne edes hipaissut puomeja ;)
Sitten mentiin siinä noit kaikkia kaikissa askellajeissa mutta lopputunnista Neelestä tuli ihan laiska pulla !!! :D Se totaallisesti jämähti paikoilleen, eikä ottanut enää askeltakaan eteenpäin, no kyllä yritin !!!!!!! Mutta ei, ei emmakaan saanut sitä liikkeelle ! :D No ymmärrän kyllä ettei se enää jaksanut kun oli aika rankka tunti ! :3 Kiitos ihanasta tunnista rakas Neele <3
Ensi kerralla tonttuilua ja ehkä joulumaastoon :)
Kuvaaja meille piti tulla mut se ei päässykkää, ninii tälläset kuvat vaa:
Neele sieltä kurkkaa xD
Hyvää Joulua kaikille :)
Kenttä ja sumua.
Nellukka.
Fasu, Fakiiri
ja Emma ja Fasu
tiistai 10. joulukuuta 2013
Tallilla vaan
Moi olin tallilla mun kaverin ratsastusta siis kuvaamassa. Se vuokraa yhtä Poksu hevosta. Mentii tallille ja kello oli sillon jotain kymmenen yli viiSI. Kaverini hoiti ja varusti Poksun ja sitten hän lähti ratsastamaan. Kuvasin ja mulla oli ihan sairaan kylmä !!! Hirvee lumimyräkkä.
Mutta ei siitä sen enempää meillä oli ihan kivaa ja Poksu oli TOSI iso ! :)
Mutta ei siitä sen enempää meillä oli ihan kivaa ja Poksu oli TOSI iso ! :)
maanantai 9. joulukuuta 2013
Elämäni hevoset
Elämäni tärkeimmät hevoset:
Fläki
Aloitin ratsastuksen östersundomin ponikoulussa " östiksessä" Kävin aluksi vain talutustunneilla, ja menin aina Fläkillä. En aluksi kovinkaan paljon tykännyt Fläkistä, mutta kun aloin menemään sillä tosi usein ( melkein aina ), ja sain hoitaa sitä enemmän siitä tuli minulle tosi tärkeä, se oli poni joka opetti minulle ratsastuksen alkeet ja luottamuksen itseensä, poni jolta tipuin ensimmäisen kerran ja muutenkin se oli vain ihana. Fläki oli minulle tärkeä, mutta en enää tiedä missä se asuu ?, sen muutettua östiksestä pois.
Bonito
Bonito oli poni johon luotin eniten, eniten kaikista rakkaimmista tuntemista hevosistani!
Luottamukseni Bonitoon oli 100%.
Tutustuin Bonitoon, ollessani östiksen alkeiskurssilla, Kun en enää mennyt usein Fläkillä ( pienempien mennessä sillä ) aloin menemään Bonitolla, ja lopulta siitä tuli minulle ihan hirveän tärkeä!!! Tärkeämpi kuin Fläki, enkä enää välittänytkään niin Fläkistä sillä oli hyvä hoitaja ja innokkaita pikku tyttöjä jotka piti siitä. Joten olin aivan myyty Bonitolle, josta kukaan ei vielä silloin oikein välittänyt. Bonito oli niin unelma kun voi toivoa, se oli mukava hoitaa ja reipas ja kiltti ratsastaa juuri sellainen poni josta minä pidin, se ei ikinä laiskotellut tai heittänyt mua selästä. Boniton kanssa menin ekat estetuntini, ensimmäiset kisani (este) ja se opetti minua kehittymään ratsastajana. Boniton kanssa koimme monet ihanat ratsastustunnit, maastot, kesäleirit ja hoito hetket. Tiemme erosivat tosi oudosti, aloin käymään toisella tallilla tunneilla ja östikessä sen ohella, tietysti rakastin Bonitoa silti. Lopulta lopetin östiksessä omasta päätöksestäni ja vaihdoin tallia. Tietysti kävin usein moikkaamassa Bonitoa ja irtotunneilla., mutta silti olin vähän surullinen. Lopulta sain kuulla että östiksessä lakkautetaan toiminta ja kaikki ponit myytäisiin , silloin älysin etten näkisi minulle rakkainta ponia enää, en ehtinyt edes hyvästellä rakasta Bonskuliani, olin tosi surullinen <3
Framtid
Framtid tuli Boniton jälkeen, kun tiesin että minun ja Boniton tie päättyi, minun oli pakko löytää uusi poni josta pidän koska en osaa olla ilman lempparia, en vain osaa, ja suru oli liian kova. Aloin ratsastaa uudella tallilla jossa tutustuin ihanaan issikka Framtidiin. Framtid on hevonen jota rakastan eniten, ihan eniten ! Kukaan muu hevonen ei ole yhtä ihana. Meistä on tullut hyvä pari ja menen Framtidilla nykyään melkein aina. Kun selailee jotain hevoskirjojani tai koulukirjojani melkein joka sivulla lukee jotain Framtidista. xD Framtidissa on vain jotain jota en osaa selittää se on vain paras! Framtidin nään joka viikko yhden kerran, meillä on ollut ihanaa yhdessä tähän asti ja toivottavasti on vielä pitkään <3!
Fläki
Aloitin ratsastuksen östersundomin ponikoulussa " östiksessä" Kävin aluksi vain talutustunneilla, ja menin aina Fläkillä. En aluksi kovinkaan paljon tykännyt Fläkistä, mutta kun aloin menemään sillä tosi usein ( melkein aina ), ja sain hoitaa sitä enemmän siitä tuli minulle tosi tärkeä, se oli poni joka opetti minulle ratsastuksen alkeet ja luottamuksen itseensä, poni jolta tipuin ensimmäisen kerran ja muutenkin se oli vain ihana. Fläki oli minulle tärkeä, mutta en enää tiedä missä se asuu ?, sen muutettua östiksestä pois.
Bonito
Bonito oli poni johon luotin eniten, eniten kaikista rakkaimmista tuntemista hevosistani!
Luottamukseni Bonitoon oli 100%.
Tutustuin Bonitoon, ollessani östiksen alkeiskurssilla, Kun en enää mennyt usein Fläkillä ( pienempien mennessä sillä ) aloin menemään Bonitolla, ja lopulta siitä tuli minulle ihan hirveän tärkeä!!! Tärkeämpi kuin Fläki, enkä enää välittänytkään niin Fläkistä sillä oli hyvä hoitaja ja innokkaita pikku tyttöjä jotka piti siitä. Joten olin aivan myyty Bonitolle, josta kukaan ei vielä silloin oikein välittänyt. Bonito oli niin unelma kun voi toivoa, se oli mukava hoitaa ja reipas ja kiltti ratsastaa juuri sellainen poni josta minä pidin, se ei ikinä laiskotellut tai heittänyt mua selästä. Boniton kanssa menin ekat estetuntini, ensimmäiset kisani (este) ja se opetti minua kehittymään ratsastajana. Boniton kanssa koimme monet ihanat ratsastustunnit, maastot, kesäleirit ja hoito hetket. Tiemme erosivat tosi oudosti, aloin käymään toisella tallilla tunneilla ja östikessä sen ohella, tietysti rakastin Bonitoa silti. Lopulta lopetin östiksessä omasta päätöksestäni ja vaihdoin tallia. Tietysti kävin usein moikkaamassa Bonitoa ja irtotunneilla., mutta silti olin vähän surullinen. Lopulta sain kuulla että östiksessä lakkautetaan toiminta ja kaikki ponit myytäisiin , silloin älysin etten näkisi minulle rakkainta ponia enää, en ehtinyt edes hyvästellä rakasta Bonskuliani, olin tosi surullinen <3
Framtid
Framtid tuli Boniton jälkeen, kun tiesin että minun ja Boniton tie päättyi, minun oli pakko löytää uusi poni josta pidän koska en osaa olla ilman lempparia, en vain osaa, ja suru oli liian kova. Aloin ratsastaa uudella tallilla jossa tutustuin ihanaan issikka Framtidiin. Framtid on hevonen jota rakastan eniten, ihan eniten ! Kukaan muu hevonen ei ole yhtä ihana. Meistä on tullut hyvä pari ja menen Framtidilla nykyään melkein aina. Kun selailee jotain hevoskirjojani tai koulukirjojani melkein joka sivulla lukee jotain Framtidista. xD Framtidissa on vain jotain jota en osaa selittää se on vain paras! Framtidin nään joka viikko yhden kerran, meillä on ollut ihanaa yhdessä tähän asti ja toivottavasti on vielä pitkään <3!
Neele
Neele on minun vuokraponini, jolle olen Framtidin lisäksi aivan myyty! Neelen kanssa olen kehittynyt ratsastustaidoissani ja olen oppinut Neeleltä paljon, niin hyvinä kuin huonoina päivinä. Jos on harmaa sateinen päivä eikä ole iloinen mieli niin ajattelen Neeleä, se piristää minua. pieni suloinen shettis :3 Neeleen minulla on jo hyvä luottamus ja kehitämme kummatkin toisiamme. Neelen luokse jaksan aina mennä iloisin mielin!:) Todella toivon että minun ja Neelen matka ei päättyisi ikinä<3!!!!! ;)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
