Moikka, tänään olin Neelellä ja sinne mentiin joskus 12-aikaan. Ekaksi hain Neelen tarhasta ja otin loimen pois, sitten harjailin ja otin todella kuraiset kaviot. Satula ja suitset päälle ja kentälle. Kentällä aloitin pysähdyksillä, liikkeellelähdöillä ja volteilla, pari suunnanvaihtoa ja pääty-ympyrääkin tein. Neele asettui ja taipui ympyrälle todella hienosti! Ja meni muutenkin koko tunnin niin ihanasti, oon tyytyväinen Nellukkaan <3!! Sitten aloin ravailemaan ja otin ravissa ihan vaan pari kierrosta suunnanvaihto ja toiseen suuntaan + jokunen pääty-ympyrä ja asettui ihanasti! Sitten otin laukat nostin 3x molempiin suuntiin, Laukat meni ihan oikeesti uskomattoman hyvin, Neele kehittyy laukassa kerta toisensa jälkeen aina vain peremmin, nyt oli jo suuri ero viimekertaan joka on loistavaa, Neele ylläpiti ja laukkasi reippaasti! ihana!! ;) Paitsi kröhöm yhellä laukannostolla neiti innostui vähän liikaakin jä lähti täysii ja veti pukit, en tippunu, mutta meinasin :DD
Ja ne oli vaan ilopukkeja ja tokihan Neele nyt riemuitsee keväästä ja kesän tulosta kun iloitsen minäkin!! ihanaa kun tulee kesä tänäänkin oli jo uskomattoman lämmin! :) :) :) :) loppukäynnit menin ilmanjalustimia ja pitkin ohjin, sitten vielä "talutin" pari kierrosta tai oikeastaan kokeilin seuraako Neele mua ja seurashan se mussukka :3 joten Neele käveli mun perässä pari kierrosta. Ihana päivä oli! :)
pari kuvaa tulee myöhemmin! =)
Teen joku päivä mydayn, minkä äänestitte!
lauantai 29. maaliskuuta 2014
tiistai 18. maaliskuuta 2014
TOP 5-BLOGIA
Moikka, päätin laittaa tälläsen erikoispostaus jutun teille, voitte siis laittaa oman bloginne osoitteen ja lyhyen esittelyn siitä, käyn katsomassa kaikki blogit ja valitsen niistä 5-parasta ja kiinnostavinta, johon liityn lukijaksi (jos en ole jo) ja sillee. Kuka tahansa saa siis linkata bloginsa ei tarvii olla mun lukija ja ei tarvii olla hevos blogi! :)
Rohkeesti vaan laittamaan niitä blogejanne! :)
Mun kullan-nuppu <3
Rohkeesti vaan laittamaan niitä blogejanne! :)
Mun kullan-nuppu <3
sunnuntai 16. maaliskuuta 2014
Kaarevia uria ja ravi työskentelyä
Moi, tänään aamupäivällä oli perlassa korvaustuntini ja menin ekaa kertaa Grimurilla <3 Grimur oli tosi reipas ja herkkä koko tunnin ajan.
Mentiin koko tunti aika yksinkertaisia harjoituksia, kaarevia uria, paljon käynti ravi töltti siirtymisiä...
Grimur oli tosi kiva ja ihan tykästyin siihen! :)
Muutenkin tynti oli ihan kiva, mutta isot tilsat hevosille tuli!
torstai 13. maaliskuuta 2014
Tarkkuus, ja hevoset hyvin kuulolle.
Moi, tänään menin Framtidillä. Menimme alkutunnista ilmanjalustimia ja otimme tarkkuus tehtäviä + niissä yhdistyi hyvin pienillä avuilla pysähdys ja liikkeellelähtö. Eli otettiin hevoset hyvin kuulolle ja herkiksi. Otimme alkukäyntienjälkeen siis, 10-askelta aina käyntiä ja 20-askelta tölttiä, ja tarkasti ja nopeat vaihdokset. Framtid meni aivan mahtavasti, ja kulki reippaasti asettuen kulmiin ja kuunteli tosi hyvin, ja saatiin tosi tarkasti ja hyvin pienillä avuilla yhteistyö rullaamaan. Sitten otettiin ravia ja isot pyöreät asetetut pääty-ympyrät kumpaankin päätyyn ja temponlisäys pitkällä sivulla. Lisäksi otettiin kahdella eri ympyrällä harjoituksia ja työskentelyä. ja mentiin "neliötä" jossa kulmissa asetus ja pienet avut pääsi treenille. Meni kyllä aivan täydellisesti! <3 Lopuksi vielä loppukäynnit ja talutin hetken sitten hoidin Framtidin pois ja otin kuviakin tällä kertaa, laitan joku päivä. :-) Aika valosaakin alkaa olla jo meiän tuntien aikana ja lämmin on ollut, ihan kevät jo! <3 Iso kiitos Framtidille<3 ja terkkuja :) Lauantaina on korvaustunti taas perlassa! :)
keskiviikko 5. maaliskuuta 2014
VASTAUS POSTAUS!
1. kuka on sun lemppari poni?
hmm, vaikea kysymys, sillä minulla on kaksi todella tärkeää poni ystävää, Neele ja Framtid.
Ehkä kuitenkin Neele on se tärkeämpi, koska Framtid on ratsastuskoulussa, enkä niin hirveästi sen kanssa pääse mitään tekemään. Ja Neelestä on tullut minulle todella rakas! <3
2. oonksmä paras? (jasmin)
Oot yksi mun parhaista kavereista ! :)
3.Miks et oo viel hypänny neelalla?
Se on Neele! :D Ja odotan kesää, ja kentän paranemista, lisäksi halusin ja haluan ensin tutustua Neeleen kaikin puolin paremmin ja painottua enemmän koulun puoleen. Toki varmasti esteitä tullaan kesällä menemään! :)
4.Miks ei blogisi ole vaikka puoliksi lifestyle blogi?:D
Olen kyllä miettinyt sitä, mutta en oikein tiedä, voisihan sen muuttaa jos haluaisitte? :)
Laittakaa ihmeessä mielipiteitänne Blogin parantamiseen kommentilla! :)
5.Ootko ollu koskaan kesäleirillä? millä? oliko hyvä?
Olen! Olin ensimmäisen kerran kesäleirillä vuonna 2010 östiksessä, alkeisleirillä.
ja sitten olen ollut myös, talli perlan leirillä Jurmossa, vuonna 2012 ja se oli yleisleiri,
Maastopainotteinen. Molemmat leirit olivat aivan ihania, ja niistä jäi mukavia muistoja! <3
6.Neelen säkäkorkeus?
Apua! mun on pakko myöntää etten tiedä :( Mut se on sellanen aika perus shettis, pieni! ilmotan heti ku tiedän :D!
7.Ajattelitko vuosi sitten että sinulla olisi nyt vuokraponi?
En todellakaan! Minulla ei ollut pienintäkään aavistusta, se oli vain suuri unelma josta tiesin vain sen ettei se ikinä toteutuisi! Mutta toteutuipa vaan ihan parhaiden kavereidenkin ansiosta ! <3
8.Kuanko olet ajatellut vuokraavasi neeleä?
Kauan! mutta se on vain toive, koskaan en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ja niin kauan kun voin pituuteni ja painoni puolesta sillä mennä!!, ja sen jälkeenkin, voihan sen kanssa muutakin tehdä! Aion kyllä vielä monta vuotta, se olisi unelmani jonka toivon toteutuvan!!! :)
9.Sun eka tippuminen?
Ensimmäinen tippumiseni oli östiksessä Aku nimiseltä ponilta. Se säikähti loppukäynneissä, pitkin ohjin kun mentiin ja ilman jalustimia, niin maneesin seinän takana kuului pamahdus ja Aku hyppäsi äkillisesti sivulle ja tipuin, mua ei sattunut vaan nauroin :)! (en ole ihan varma tipuinko aikaisemmin vielä Fläkiltä, mutta se ei ollut kunnon tippuminen vaan liuin vain alas.)
10.Pahin tippuminen?
Olen tippunut kaksi kertaa todella pahasti, enkä voi sanoa kumpi niistä oli pahempi.
Toinen oli koulun talviliikunta päivänä, ja tipuin Noa hepalta, kun se säikähti alkukäynneissä katolta tippuvaa lunta ja lähti kiitolaukkaa maneesin toiseen päähän, roikuin mukana ja käännöksessä tipuin käteni päälle jotenkin, ja sattui käteen ihan sairaasti!!! siihen tuli joku hius murtuma! ja oli pitkään todella kipeä!! Toinen oli este tunnilla, kun menin Bonitolla, mentiin laukassa estettä, ja heti esteen jälkeen Bonito veti pään alas ja menin kaulalle, mutta pääsin takaisin satulaan, se veti sen uudestaan ihan jalkojen väliin ja en ollut varautunut ja tipuin kuperkeikalla suoraan pääedellä alas. Sattui ihan hirveesti!!! makasin maassa ja tuiotin maneesin kattoa, olin kai hetken vähän tajuton, kaikki sanoi että mun niskat taittu ja kuulu sellane ääni, mut onneks ei!, tuli pää kipeeks ja iso mustelma ja kypärä meni rikki! Että ne oli mun pahimmat tippumiset, on ollu myös muita mut ei noin pahoja.
11.Hauskin tippuminen?
Olen tippunut vain kaksi kertaa niin että mua on naurattanut, toinen Fläkiltä ilmansatulaa ravissa liuin alas eikä se ollut varsinainen "tippumien" mutta silti. Ja toinen oli toi mun eka tippuminen, koska ei sattunu ja sitte mun ope jutteli jonku kaa eikä ees huomannu. että tipuin ja viesti lähti kiertämään ratsukolta toiselle ja lopulta opettajalle! Sit Laura oli sillee oho! sattuko xD Se oli aika hauskaa! :D
12.mieleenjäänein tippuminen?
Muistan kaikki tosi hyvin, pahimmat tietenkin eniten, mutta ihan kaikki!
13.pelkäätkö tippumista?
Pelkäsin tippumista silloin kun aloitin ratsastuksen, mutta en enää ollenkaan, ei sitä ajattele enää! Toki sitä aina säikähtää mutta en pelkää!
14.ootko ikinä hypänny?
Olen hypännyt monta monta kertaa! Nyt olen mennyt enemmän koulua, mutta kesällä olisi tarkoitus päästä taas jonkin verran hyppäämään Neelen kanssa.
15.ootko ikinä kisannu?
Olen ollut vain leirikisoissa (este). Muuten en ole kisannut hevosilla, ja niin, No tykkään enemmän vapaa ajan ratsastelusta, kisailu ei ole oikein juttuni. Toki olisi kivaa päästä vielä joskus kisaamaan? :)
16. ootsä menettäny ketää hevosta?
En ole, ketään joka olisi minulle todella tärkeä! Mutta muutamia minulle rakkaita poneja joo, Bonito varsinkin!, Fläki, Kirsikka ja Djakni. Eli en tiedä missä nuo ponit enää nykyään asustelee, vai ovatko elossakaan... ;(
17.saako Neelellä tulla ratsastamaan? :D
Ei saa. Neele ei ole omani, vaan vuokris. Enkä päästä ketään sillä ratsastamaan. :)
hmm, vaikea kysymys, sillä minulla on kaksi todella tärkeää poni ystävää, Neele ja Framtid.
Ehkä kuitenkin Neele on se tärkeämpi, koska Framtid on ratsastuskoulussa, enkä niin hirveästi sen kanssa pääse mitään tekemään. Ja Neelestä on tullut minulle todella rakas! <3
2. oonksmä paras? (jasmin)
Oot yksi mun parhaista kavereista ! :)
3.Miks et oo viel hypänny neelalla?
Se on Neele! :D Ja odotan kesää, ja kentän paranemista, lisäksi halusin ja haluan ensin tutustua Neeleen kaikin puolin paremmin ja painottua enemmän koulun puoleen. Toki varmasti esteitä tullaan kesällä menemään! :)
4.Miks ei blogisi ole vaikka puoliksi lifestyle blogi?:D
Olen kyllä miettinyt sitä, mutta en oikein tiedä, voisihan sen muuttaa jos haluaisitte? :)
Laittakaa ihmeessä mielipiteitänne Blogin parantamiseen kommentilla! :)
5.Ootko ollu koskaan kesäleirillä? millä? oliko hyvä?
Olen! Olin ensimmäisen kerran kesäleirillä vuonna 2010 östiksessä, alkeisleirillä.
ja sitten olen ollut myös, talli perlan leirillä Jurmossa, vuonna 2012 ja se oli yleisleiri,
Maastopainotteinen. Molemmat leirit olivat aivan ihania, ja niistä jäi mukavia muistoja! <3
Apua! mun on pakko myöntää etten tiedä :( Mut se on sellanen aika perus shettis, pieni! ilmotan heti ku tiedän :D!
7.Ajattelitko vuosi sitten että sinulla olisi nyt vuokraponi?
En todellakaan! Minulla ei ollut pienintäkään aavistusta, se oli vain suuri unelma josta tiesin vain sen ettei se ikinä toteutuisi! Mutta toteutuipa vaan ihan parhaiden kavereidenkin ansiosta ! <3
8.Kuanko olet ajatellut vuokraavasi neeleä?
Kauan! mutta se on vain toive, koskaan en tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ja niin kauan kun voin pituuteni ja painoni puolesta sillä mennä!!, ja sen jälkeenkin, voihan sen kanssa muutakin tehdä! Aion kyllä vielä monta vuotta, se olisi unelmani jonka toivon toteutuvan!!! :)
9.Sun eka tippuminen?
Ensimmäinen tippumiseni oli östiksessä Aku nimiseltä ponilta. Se säikähti loppukäynneissä, pitkin ohjin kun mentiin ja ilman jalustimia, niin maneesin seinän takana kuului pamahdus ja Aku hyppäsi äkillisesti sivulle ja tipuin, mua ei sattunut vaan nauroin :)! (en ole ihan varma tipuinko aikaisemmin vielä Fläkiltä, mutta se ei ollut kunnon tippuminen vaan liuin vain alas.)
10.Pahin tippuminen?
Olen tippunut kaksi kertaa todella pahasti, enkä voi sanoa kumpi niistä oli pahempi.
Toinen oli koulun talviliikunta päivänä, ja tipuin Noa hepalta, kun se säikähti alkukäynneissä katolta tippuvaa lunta ja lähti kiitolaukkaa maneesin toiseen päähän, roikuin mukana ja käännöksessä tipuin käteni päälle jotenkin, ja sattui käteen ihan sairaasti!!! siihen tuli joku hius murtuma! ja oli pitkään todella kipeä!! Toinen oli este tunnilla, kun menin Bonitolla, mentiin laukassa estettä, ja heti esteen jälkeen Bonito veti pään alas ja menin kaulalle, mutta pääsin takaisin satulaan, se veti sen uudestaan ihan jalkojen väliin ja en ollut varautunut ja tipuin kuperkeikalla suoraan pääedellä alas. Sattui ihan hirveesti!!! makasin maassa ja tuiotin maneesin kattoa, olin kai hetken vähän tajuton, kaikki sanoi että mun niskat taittu ja kuulu sellane ääni, mut onneks ei!, tuli pää kipeeks ja iso mustelma ja kypärä meni rikki! Että ne oli mun pahimmat tippumiset, on ollu myös muita mut ei noin pahoja.
11.Hauskin tippuminen?
Olen tippunut vain kaksi kertaa niin että mua on naurattanut, toinen Fläkiltä ilmansatulaa ravissa liuin alas eikä se ollut varsinainen "tippumien" mutta silti. Ja toinen oli toi mun eka tippuminen, koska ei sattunu ja sitte mun ope jutteli jonku kaa eikä ees huomannu. että tipuin ja viesti lähti kiertämään ratsukolta toiselle ja lopulta opettajalle! Sit Laura oli sillee oho! sattuko xD Se oli aika hauskaa! :D
12.mieleenjäänein tippuminen?
Muistan kaikki tosi hyvin, pahimmat tietenkin eniten, mutta ihan kaikki!
13.pelkäätkö tippumista?
Pelkäsin tippumista silloin kun aloitin ratsastuksen, mutta en enää ollenkaan, ei sitä ajattele enää! Toki sitä aina säikähtää mutta en pelkää!
14.ootko ikinä hypänny?
Olen hypännyt monta monta kertaa! Nyt olen mennyt enemmän koulua, mutta kesällä olisi tarkoitus päästä taas jonkin verran hyppäämään Neelen kanssa.
15.ootko ikinä kisannu?
Olen ollut vain leirikisoissa (este). Muuten en ole kisannut hevosilla, ja niin, No tykkään enemmän vapaa ajan ratsastelusta, kisailu ei ole oikein juttuni. Toki olisi kivaa päästä vielä joskus kisaamaan? :)
16. ootsä menettäny ketää hevosta?
En ole, ketään joka olisi minulle todella tärkeä! Mutta muutamia minulle rakkaita poneja joo, Bonito varsinkin!, Fläki, Kirsikka ja Djakni. Eli en tiedä missä nuo ponit enää nykyään asustelee, vai ovatko elossakaan... ;(
17.saako Neelellä tulla ratsastamaan? :D
Ei saa. Neele ei ole omani, vaan vuokris. Enkä päästä ketään sillä ratsastamaan. :)
Kiitos, ihan kaikille jotka laittoi kysymyksiä! :)
Jos sulla on vielä joku kysymys, laita se ihmeessä kommentilla.
sunnuntai 2. maaliskuuta 2014
Vauhdikkaampaa maastoilua & ilmansatulaa
Heippa, eilen olin Neelellä ja oli aivan Super ihana päivä!!! Aurinko paistoi siniseltä taivaalta, ja mikä voisi olla ihanampaa sellaisella säällä, kuin lähteä maasto reissulle!
Neele oli todella vauhdikkaalla päällä ja tahtoi mennä kovaa! joten reissusta tuli vauhdikas ja ihana!
mentiin käyntiä, ravia ja kaksi pitempää laukka pätkää. Ja Neele laukkasi ihan sairaan hyvin! Olin siihen tosi tyytyväinen, se laukkasi kovaa ja pitkään, jota se ei ole koskaan enne kanssani tehnyt! Neele on ollut ennen raviponi joten laukka on sille vaikeampaa, ja oli ihanaa vihdoin päästä laukkaamaan Neelellä oikein kunnolla! Muutenkin maasto oli aivan täydellinen, Neele oli niin varma pirteä ja ihana!!! Emmallakin meni Siggellä hyvin! Meillä meni maastoon noin reilu, puolisen tuntia ja sitten palattiin tallille.
Menin talliin, tarkistin kaviot ja otin Neeleltä satulan pois ja menin kentällä ilmansatulaa vielä. Emma meni Fasulla käyntiä ilmansatulaa ekaa kertaa kaviokuumeen jälkeen, nyt se on kuntoutuksessa. Menin enimmikseen käyntiä, raviakin otin vähän. Kentällä Neele säikähti tallin saksanpaimenkoiraa joka ajoi kissan pylvääseen ja lähti kovaa äkillisesti eteenpäin ja pysyin selässä mutta vähän horjahdin ilmansatulaa kun olin :D Mutta ei siinä olisi sattunut vaikka olisin tippunutkin. No hyvä etten tippunut.
Sitten vein Neelen talliin, otin suitset pois ja harjasin, otin kaviot.
Melkeimpä voisin sanoa että parempaa hevostelu päivää ei voisi olla, oli niin ihanaa!
Ja todella keväinen ilmakin oli jo! Aurinkokin ihan jo lämmitti!
Neele oli todella vauhdikkaalla päällä ja tahtoi mennä kovaa! joten reissusta tuli vauhdikas ja ihana!
mentiin käyntiä, ravia ja kaksi pitempää laukka pätkää. Ja Neele laukkasi ihan sairaan hyvin! Olin siihen tosi tyytyväinen, se laukkasi kovaa ja pitkään, jota se ei ole koskaan enne kanssani tehnyt! Neele on ollut ennen raviponi joten laukka on sille vaikeampaa, ja oli ihanaa vihdoin päästä laukkaamaan Neelellä oikein kunnolla! Muutenkin maasto oli aivan täydellinen, Neele oli niin varma pirteä ja ihana!!! Emmallakin meni Siggellä hyvin! Meillä meni maastoon noin reilu, puolisen tuntia ja sitten palattiin tallille.
Menin talliin, tarkistin kaviot ja otin Neeleltä satulan pois ja menin kentällä ilmansatulaa vielä. Emma meni Fasulla käyntiä ilmansatulaa ekaa kertaa kaviokuumeen jälkeen, nyt se on kuntoutuksessa. Menin enimmikseen käyntiä, raviakin otin vähän. Kentällä Neele säikähti tallin saksanpaimenkoiraa joka ajoi kissan pylvääseen ja lähti kovaa äkillisesti eteenpäin ja pysyin selässä mutta vähän horjahdin ilmansatulaa kun olin :D Mutta ei siinä olisi sattunut vaikka olisin tippunutkin. No hyvä etten tippunut.
Sitten vein Neelen talliin, otin suitset pois ja harjasin, otin kaviot.
Melkeimpä voisin sanoa että parempaa hevostelu päivää ei voisi olla, oli niin ihanaa!
Ja todella keväinen ilmakin oli jo! Aurinkokin ihan jo lämmitti!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

