sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Neela, eka vuokraus

Moi kaikki, rupesin vuokrailee Neele nimistä shetlanninponi Tammaa ja eilen oli eka vuokraus kertani.( käyn siis myös ratsastuskoulun tunneilla lisäksi ) Menimme kaverini Emman kanssa tallille klo 12.00.
Haimme hepat tarhasta ja Neele oli ihan super super super sulonen !!! <3
En ollu ennen nähny sitä ( livenä ). Laitoimme riimut ja talutimme heposet talliin omiin karsinoihinsa. Riisuin Neeleltä sen liilan loimen ja sitten
Haimme harjat ja menimme harjailemaan vuokriksiamme. ( Emman vuokraa yhtä hevosta nimeltä Fasu vai mikä se nyt oli :) ) Kun oltiin saatu hepat harjailtua ja kaviot puhdistettua, haimme satulahuoneesta suitset ja satulat.
Varustin Neelen ja sitte talutettii hepat isolle kentälle. Kiristin satulavyön ja säädin jalustimet. Kun kaikki oli valmista hyppäsin selkään ja Neele spurttasikin jo samantien reippaaseen käyntiin.Tuntu kyllä ihan sikaoudolta mennä tollasella minillä shetulla niitte issikoitten jälkeen ! Niin pienet askeleet oikeesti !!!
Menin muutaman kirroksen käyntiä ja sitten siirsin raviin, menin aika perusjuttuja että saan vähän käsitystä minkä lainen Neele on. Oltiin jo aika kauan kaikkee ravissa ja käynnissä tehty ja sitte alettii laukkailemaan Neelen kanssa. Emmakin siellä jotain koulukiemuroita väänsi ;)
Olisko ollu tokalla tai kolmannella laukannostolla kun Neele vetäs mulle sit oikee ison pukin, mut en tippunu, enkä edes meinannu. Muuten laukat meni sillee ok.
Lopuks talutin Neelen loppukäynnit ja vein sen sisään.
Harjasin sen hyvin, se oli aika märkä ku oli satanut lopputunnista ja lopuksi laitoin fleeceloimen tytölle päälle lämmikkeeksi ja annoin sille heinät. Otin vielä pari kuvaa ja sit lähettii Emman kaa tallilta.
Tosi reipas pikku tyttönen Neele kyllä oli =) niiku shetlanninponiksi. JA PIENI KOKOINEN !! ;3 Mut kylläähän mä sillä ihan hyvin vielä voin mennä. (:
Neela oli perus shetlanninponi !!!!!

Kuvia laitan ku saan laitettuu ne koneelle, yritän myös laittaa sen videon jossa Neele vetää sen pukin jos siis tää kone antais ladata sen tänne blogiin !! :)
ps, saatan kutsua Neeleä välillä nimellä Neela koska se on jotenkin suuhunsopivampi nimi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti