Ps. Tein kuva kollaaseja koko mökkireissun ajalta, ja kaikki kuvat eivät ole juuri siltä päivältä minkä alla ne ovat! ;) sen vuoksi kaikissa kuva kollaaseissa on vähän eri päiviltä kuvia. :) Mutta toivottavasti se ei haittaa!
Ensimmäinen päivä 27.06.2014
Yhteinen viisi päiväämme alkoi perjantaista, kun kaverini Emma ja Jasmin tuli meille klo. 2 aikaan. Söimme meillä ja käytimme koiraani Liliä lenkillä, sitten vain oleiltiin kunnes lopulta klo. 5 auto suuntasi kohti mökkiämme. Ajo matka kestikin reilu tunnin kunnes saavuimme määränpäähän. Kun olimme perillä kello oli jo aika paljon, kun matkalla oli käyty jo kaupassakin ... joten purettiin tavarat, käytiin koiran kanssa lenkillä, syötiin iltapalaa ja käytiin uimassa ja saunomassa. Ensimmäinen ilta hujahtikin äkkiä, ja olimme väsyneitä ajomatkasta joten menimme nukkumaan.
Toinen päivä 28.06.2014
Heräsimme klo. 10 aikaan kun koirani halusi lenkille. Joten lähdimmekin väsyneinä piristävälle aamulenkille järvimaisemissa. Kun koira oli lenkitetty söimme herkullisen aamiaisen, ja katsoimme samalla telkkaria. Kukaan meistä ei sen ihmeellisempää koko aamupäivänä jaksanut tehdä. Joten vain oleiltiin... Kun aika alkoi käydä tylsäksi lähdimme käymään kotieläin pihalla, jossa on myös ratsastus talli. Kiertelimme katsomassa eläimiä, johon kuuluivat esim. ylisöpöt possut Papu ja Pipsa, kalkkunoita, kanoja, aaseja ja paljon muita eläimiä... Eniten meitä kuitenkin kiinnosti hevoset, jotka esiteltiinkin meille, ja päädyimme varaamaan meille tunnin maanantaille. Annoimme vähän hevos ja tunti toiveita jonka jälkeen päätimme lähteä takaisin mökille. Matkalla kävimme kysäisemässä vielä naapuri tallista jos olisimme päässeet sinnekkin, mutta he eivät olleet kotona, hevoset olivat vaan laitumella. Mökillä laitoimme ruokaa, jonka jälkeen menimme saunaan ja saunasta uimaan. Illalla söimme herkkuja, katsoimme telkkaria ja vaan chillailimme mm. kännyköiden parissa :D
Lopulta menimme nukkumaan puolenyön jälkeen.
Kolmas päivä 29.06.2014
Heräsimme n.11 aikaan ja teimme normaalit aamurutiinit, joihin kuului myös Lilin ulkoilutus.
Kävimme pyörillä taas naapuritallilla, mutta suureksi harmiksi he eivät olleet vieläkään kotona. Joten päätimme pyörillä hevosten uitto paikalle kuvailemaan, ja ihania kuvia tulikin.
Mökille päästyämme söimme ja lähdimme käymään, katsomassa laamoja ja yhtä linnoitus tornia joka oli tosi korkea ja sen päällä sai myös ihania kuvia. Kävimme myös kaupoilla katselemassa vaatteita ja meikkejä, ja Emma ja Jasmin ainakin löysivät itselleen jotakin. Loppuilta vietettiin rennosti, herkuttelun, saunomisen, uimisen ja musan kuuntelun parissa, hauskaa oli. Enimmikseen vaan juteltiin ja oltiin kännyköillä somessa. Lopulta menimme nukkumaan. Näimme päivän aikana metsässä myös näädän ja metsä kauriita.
Neljäs päivä 30.06.2014
Heräsimme hyvissä ajoin ja rupesimme valmistautumaan ratsastukseen. Puimme, söimme aamupalan ja käytimme Lilin ulkona. Kello menikin äkkiä ja lähdettiin tallille 10.30, ratsastustuntimme alkoi 11.00. Hoidimme hevoset. Mä sain ratsukseni kaikista isoimman suomenhevos ruuna Vilin, Emmalla oli pienin Suomen piensuomenhevos ruuna Poju ja Jasminella Ruotsin kylmäverinen ruuna Kalle.
Kun hevoset oli saatu hoidettua alkoi koulu tuntimme, tunti oli kiva, enkä osaa siitä kertoa hirveästi, perus koulua ja tykkäsimme kaikki tunnista ja hevosista, vaikkei jasmin hirveästi tykännytkään Kallesta. Mielestäni Vili oli oikein kiva ratsu, vaikka kylläkin iso. Tunnin jälkeen hoidimme hevoset ja talutimme ne laitumelle. Siitä suunta sitten taas mökille. Mökillä söimme ja pidimme pienen levähdystauon jonka jälkeen suuntasimme kylpylään. Kylpylässä oli hauskaa ja rentoutui kivasti ratsastustunnin jälkeen. Kylpylässä meni aika kauan ja mökille päästyämme teki silti mieli mennä vielä saunaan ja uimaan = "sauna hullut" ;D Loppuilta meni rennoissa merkeissä.
Lopulta nukkumaan.
Viides päivä 01.07.2014
Nukuimme pitkään ja lähdimme aamusta katsomaan naapuri tallin hevosia, tallin omistaja oli vihdoin paikalla ja esitteli meille hevoset, emme ehtineet olla kauaa tallilla kun piti lähteä syömään, ja meillä oli Lilikin mukana. Sitten söimme ja oleiltiin mökillä. Lämmitettiin vielä sauna ja mentiin uimaan. Otettiin viimeiset kuvat laiturilla ennen lähtöä joka venähti tosi myöhään. Loppuilta meni pakatessa tavaroita ... Näimme myös kaksi puusta pudonnutta linnunpoikasta ja metsäkauriita taas. Automatkalla vaan oltiin kännyköillä yms... Kotona oltiin vasta keskiyöllä :D...
Koko reissu oli kyllä aivan mahtava ja ihana!♥ Täytyy kyllä sanoa että parasta seuraa!!! ;)
Kuulumisia kesäkuun ajalta!
Kesäkuunaikana olen käynyt vuokrailemassa neeleä, joskin tänne blogin puolelle postailu on vähän jäänyt. Lisäksi kävin kaverini kanssa itiksessä ja hööksissä ja horzessa... Muuten on ollut tosi kivaa kaikinpuolin ja ohjelmaakin yllinkyllin mutta säät on ollut suoraan sanoen surkeat! Onneksi pari kertaa ollaan kuitenki rannallakin pystytty käymään...ja muuta sellaista, toivottavasti säät nyt paranee! :)
Neelellä 03.07.2014
Sitten Neelellä kävin kanssa ja ihan perus koulua mentiin, meni hyvin ja Neele oli kivan reipas! Poikkeuksellisesti menin torstaina koska lauantai ei käynyt. Kissan pentuja myös ihastuin kuvailemaan♥! No en jaksa enempää normaalista koulu tunnistani Neelellä kertomaan vaan ei sitten muuta kuin hyvää kesää kaikille!♥
♥
Ja kommenttia vaan! :)





blogisi ollaan arvosteltu!
VastaaPoistahttp://smiling-horse.blogspot.fi/2014/07/linkkaa-blogisi-arvostelut.html
kiva postaus :)ja toi yks mun kuva ku sählään tos laituril kameran kaa xdd
VastaaPoistaOi kiitti jasmin, ja se on just hyvä kuva! :D
Poista